600 واحد خون برای اهدا به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی توسط انتقال خون زنجان جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان مدیر پایگاه انتقال خون زنجان با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه کمک‌رسانی مردم زنجان به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در حد مطلوبی قرار دارد.

نوری با اشاره به ارسال خون‌های اهدایی به استان آذربایجان شرقی افزود: تا کنون یک محموله خون از استان زنجان به آذربایجان شرقی ارسال شده است که این محموله حاوی 100 واحد خون بوده است.

وی اظهارکرد: با اطلاعاتی که از استان آذربایجان شرقی گرفته شده در حال حاضر نیازی به ارسال خون به این استان اعلام نشده است.

مدیر پایگاه انتقال خون زنجان با اشاره به پیگیری‌های این مرکز به منظور ارسال واحدهای خونی به آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در صورتی که استان آذربایجان شرقی اعلام نیاز در زمینه خون و فرآورده‌های خونی کند، انتقال خون زنجان آمادگی لازم به منظور ارسال واحدهای خونی مورد را نظر دارد.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم استان زنجان در بحث کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر ارسال خون و فرآورده‌های آن به استان آذربایجان شرقی وجود ندارد.

نوری در ادامه با اشاره به اینکه در هیچ یک از گروه‌های خونی مشکلی برای تامین فرآورده‌های خون وجود ندارد،اضافه کرد: بحثی که همواره در زمان بحران و همچنین زمان نیاز به فرآورده‌های خونی به وجود می‌آید این است که همیشه گروه‌های خونی منفی به علت کمیاب بودن به مشکل برمی‌خورند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی انتقال خون برای دریافت خون‌های اهدایی مردم استان تصریح کرد: پایگاه انتقال خون زنجان در ماه مبارک رمضان در نوبت صبح از ساعت 9:30 و در نوبت شب نیز پس از افطار آماده دریافت خون‌های اهدایی مردم نوع دوست استان است./س

برچسب ها: جمع آوری ، واحد ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.