تمامي نقاط ضعف و كاستي‌هاي اين سريال حاصل كم تجربگي من است.

فلورا سام كارگردان سريال تلويزيوني "راز پنهان" در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: در دوران دانشجويي  رماني خواندم به نام "مسافر بي‌توشه" كه در آن نمايش نامه صحبت از مردي بود كه به دليل اتفاقاتي كه در جنگ جهاني دوم رخ داده بود، حافظه‌اش را از دست داده بود.
وي ادامه داد: در نهايت آن شخص مجبور شد، با زندگي خود در گذشته مقابله كند، من در آن سالها احساس كردم اين داستان چقدر ايده خوبي براي سريال است، انسان‌ها وقتي به دنيا مي‌آيند با فطرتي پاك قدم به اين جهان مي‌گذارند، اما متاسفانه اين فطرت پاك به مرور زمان آلوده مي‌شود .
اين نويسنده ادامه داد: بخشي از اين آلوده شدن به آدم ها مربوط مي‌شود و بخشي ديگر به محيط زندگي و خانوادگي آن ها برمي‌گردد. اينكه بگوييم يك فرد گناهكار است و بعد هم او را كنار بگذاريم كار درستي نيست.
سام تاكيد كرد: بلكه بايد اين موضوع ريشه يابي شود زيرا اين شخص از روي ازل گناهكار نبوده است.
وي ادامه داد:‌ مطلب ديگري كه دوست داشتم در كنار اين موضوع بازگو كنم خود مسئله گناه بود كه در حقيقت مردم اين روزها جمله‌ي دوست دارم گناه كنم و به كسي ارتباط ندارد را زياد با خود تكرار مي‌كنند.
سام به فردي نبودن گناه اشاره كرد و اظهار داشت: گناه امري فردي نيست و ما به عنوان يك انسان هر كاري كه انجام دهيم روي خود و جامعه‌مان تاثير مي‌گذارد.
اين كارگردان به سمبل گناهي در "راز پنهان" اشاره كرد و گفت: در اين سريال سمبلي به نام گناه وجود دارد هر كسي اين درخت گناه را درست كرده است مي‌گويد گناه صدا دارد، گاهي صدايش به زودي شنيده مي‌شود و گاهي در آنيده متوجه آن مي‌شويم.
وي به اثر گذاري انسان‌ها بر روي يكديگر اشاره كرد و اظهار داشت: مي‌خواستم در اين سريال نشان دهم كه آد مها بر روي يكديگر تاثير مي‌گذارند و اجتماع به شدت بر روي آدم ها اثر گذار است.
اين كارگردان به شخصيت‌هاي سريال اشاره كرد و گفت: در مقابل خانواده مرفه دكتر و همسرش ما شخصيتي را به تصوير كشيده‌ايم كه دختري بزهكار است.
سام اظهار داشت: جامعه‌اي كه در آن تعادل مالي وجود نداشته باشد يعني تفاوت فقير و غني به شدت زياد شود، قطعاً فساد مالي نيز نمود پيدا مي‌كند.
اين كارگردان ادامه داد: سعي كردم در اين سريال به مسائل اجتماعي و روانشناسي خانواده نگاه درستي داشته باشيم.
سام ادامه داد: تا به حال پيش نيامد كه بخواهم در يك پروژه هم به عنوان كارگردان حضور داشته باشم و همه بازي كنم اغلب تجربه‌هاي مشترك من به نويسندگي و بازي برمي‌گردد.
وقتي كه من مي‌نويسم تمام ذهنم براي نويسندگي است و وقتي كار بازيگري انجام مي‌دهم ديگر مشغول بازيگري نيستم.

* به اندازه كافي مسلط و با تجربه نيستم
سام به تجربه‌هاي كارگرداني خود اشاره كرد و اظهار داشت: هنوز به قدر كافي مسلط وب ا تجربه نسيتم كه بخواهم همزمان بازي و كارگرداني كنم، بيشتر تمركز من هنگام ساخت سريال صرف كارگرداني شد.
وي ادامه داد: بحث عمده سريال "را زپنهان" شناخت خود و بازگشت از گناه بود و در نتيجه مطرح شدن همين موضوعات در سريال باعث شد تا "راز پنهان" براي ايام مبارك رمضان در نظر گرفته شود.
سام به پرداختن مسائل ديني در تمامي ايام سال اشاره كرد و ادامه داد: فقط نبايد در ماه مبارك رمضان به موضوعات و مباحث ديني و فرهنگ بپردازيم بلكه من معتقدم بايد در تمامي سريال‌هايي كه در طول سال ساخته مي‌شود به اين مباحث نگاه ويژه داشته باشيم.

* قرار نبود سريال مناسبتي بسازم
اين نويسنده اظهار داشت: قرار نبود سريال مناسبتي بسازم اما بسيار خوشحالم كه اين سريال توانست در ماه مبارك رمضان پخش شود و با مخاطبان خود ارتباط برقرار كند.
سام همچنين به سريال‌هاي ماه مبارك رمضان سال گذشته اشاره كرد و افزود: سال گذشته 3 شبكه تلويزيوني سريال‌هاي ما ورايي كه شيطان و روح را به تصوير كشيده بودند مخاطبان را سردرگم كردند و اما امسال با كمي برنامه ريزي تنوع بسيار در محتواي سريال‌هاي ماه مبارك رمضان پيش آمد.
وي تاكيد كرد: سريال "چمدان" موضوعي طنز، "خداحافظ بچه" موضوعي سرگرم كننده دارد كه كمتر به مسائل دروني پرداخته و بيشتر قصد سرگرمي دارد، سريال "راز پنهان" نيز تلاش كرده تا در جذب مخاطب موفق باشد.

* بازيگري را به كارگرداني ترجيح مي‌دهم
سام به علاقه خود به بازيگري اشاره كرد و ادامه داد: بازيگري را خيلي بيشتر از كارگرداني و يا فيلمنامه نويسي دوست دارم گرچه در بين اين سه شغل كار نويسندگي از ديگر كارها برايم سخت‌تر است كه متاسفانه به اين حرفه كمتر بها داده مي‌شود.
وي همچنين به پخش سريال اشاره كرد و اظهار داشت: وقتي فيلم يا سريال پخش مي‌شود بايد جوابگوي كساني كه سريال را ديده و يا نديده‌اند باشيم.
سام ادامه داد: وقتي يك هنرمند فيلمي را مي‌سازد برايش بسيار حائز اهميت است كه مخاطبان بسياري را جذب كنند اما اين موضوع براي من در صدر جدول نيست به طور مثال شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه برنامه هاي قابل توجهي نيز پخش نمي‌كنند مخاطبان بسياري دارند اما ني موضوع ملاك عمل نيست.
سام تصريح كرد: ترجيح مي‌دهم 10 نفر به سريال من نگاه كنند اما همان تعداد اندك چيزي از آن ياد بگيرند.
وي تاكيد كرد: ژانر "راز پنهان" را از كار طنز بيشتر دوست دارم.
سام همچنين به علاقه خود از ساخت آثار طنز اشاره كرد و گفت: كار طنز بخشي از نياز جامعه است، مردم نياز به لحظات شاد و مفرح در زندگي دارند، گرچه در آثار طنز هم حرفهايي براي گفتن داشته‌ام./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار