جولیان آسانژ بنیانگذار ویلی لیکس که به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است در سخنرانی برای هوادارنش که در برابر این سفارتخانه تجمع کرده بودند گفت تلاش برای سرکوب ویکی لیکس در واقع بخشی از تلاش برای سرکوب آزادی بیان است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، آسانژ گفت: دولت آمریکا با دو گزینه متفاوت روبرو ست. آمریکا یا باید به ارزش های انقلابی که کشور و دولت آمریکا بر اساس آنها بنیان نهاده شده است باز گردد یا همان سیاست های کنونی خود را که جهان را به مکانی هولناک و خطرناک تبدیل کرده و روزنامه نگاران را به علت ترس از مجازات به سکوت وادار ساخته است ادامه دهد.وی گفت: از اوباما رئیس جمهوری آمریکا می خواهم از تعقیب بی مورد ویلی لیکس و پیگرد قانونی کارکنان آن دست بردارد.



آسانژ گفت: دولت آمریکا باید در برابر افکار عمومی جهان قول دهد که روزنامه نگاران را به علت افشای جنایاتی که این کشور در گذشته مرتکب شده است مجازات نخواهد کرد.وی گفت: هیچ یک از رسانه ها چه ویکی لیکس یا نیویورک تایمز نباید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و همه کسانی که درباره اقدامات خلاف قانون دولت آمریکا با قهرمانی افشاگری کرده اند باید مورد عفو قرار گیرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار