کشورهاي آمريکاي جنوبي و آمریکای لاتین از مواضع اکوادور درمورد جولیان آسانژ حمايت کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه کشورهای قاره آمریکای جنوبی (اوناسور) از اقدام اکوادور در اعطای پناهندگی سیاسی به جولیان آسانگ بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس حمایت کردند.

وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه ملت های آمریکای جنوبی در بیانیه مشترک نشست گوایاکوئیل در جنوب غرب اکوادور، ضمن حمایت از تصمیم اکوادور در اعطای پناهندگی به آسانگ، از همه طرف های درگیر در این بحران خواستند برای رسیدن به راه حلی که مورد پذیرش همگان باشد، راه گفتگو را در پیش بگیرند.

در عین حال وزیران خارجه اتحادیه کشورهای آمریکای لاتین موسوم به "یو ان ای اس یو آر" اقدام دولت رافائل کوره آ در خصوص اعطای پناهندگی به جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس و ایستادگی در برابر دولت انگلیس را ستودند.

این اتحادیه همچنین تهدید های اخیر دولت انگلیس علیه اکوادور را به شدت محکوم کردند.

رافائل کوره آ که خود را دشمن امپریالیسم آمریکا و رسانه های فاسد غربی می خواند ، هفته گذشته با اعطای پناهندگی به آسانژ 41 ساله موافقت کرد.

وزرای خارجه کشورهای آمریکای لاتین به لندن هشدار دادند هرگونه حمله و یا تهدید به سفارت اکوادور ، نقض حاکمیت این کشور محسوب می شود.

گفتنی است، جولیان آسانژ مدتی است به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است و پلیس انگلیس نیز انتظار می کشد تا به محض خروج وی از ساختمان سفارت خانه، وی را بازداشت و تحویل مقامات قضایی سوئد دهد. آسانژ در سوئد به تعرض جنسی متهم شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار