مردم اکوادور با تجمع در مقابل کاخ رياست جمهوري اين کشور از تصميم "رافائل کورئا" مبني بر اعطاي پناهندگي سياسي به مؤسس پايگاه اينترنتي ويکيليکس حمايت کردند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شين هوا ، "کورئا "در حالي که به همراه " لنين مورنو "، معاون رئيس جمهور در ايوان کاخ رياست جمهوري ايستاده بود، به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.
چند تن از اعضاي کنگره اکوادور و ديگر اعضاي ائتلاف چپگراي حاکم موسوم به پي اي آي اس از جمله افرادي بودند که جمعيت حاضر در برابر کاخ رياست جمهوري را تشکيل مي دادند. تجمع کنندگان پلاکارد و تصاويري از آسانژ را در دست داشتند.
 تصميم اکوادور براي پناهندگي دادن به آسانژ موجب خشم انگليس و سوئد شده،  اما محبوبيت "کورئا" را در ميان مردم افزايش داده است.
"خورخه دو لا توره" ، از رهبران بومي اکوادور و حامي کورئا در گفتگو با يکي از شبکه هاي راديويي اين کشور اعلام کرد: « ما در يک کشور مستقل زندگي مي کنيم، کشوري که تسليم نمي شود. ما مجبور نيستيم با انگليس مشاوره کنيم.»
"خورخه کوردوبا " ، از فعالان اکوادوري نيز گفت اعطاي پناهندگي به آسانژ « حقي است که اکوادور آن را اجرا کرده است. همانگونه که رئيس جمهور کشورمان شجاعانه عمل کرد، اکوادور اين حق و استقلال را دارد که چنين تصميمي بگيرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار