رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: سهم گلستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت از صندوق توسعه ملی محدود به سه الی چهار پروژه است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  رمضان بهرامی صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار داشت: در شرایطی که باید در راستای جبران عقب‌ماندگی صنعتی استان گام‎های اساسی برداشته شود اما برخی نگرش‎های شخصی در حوزه صنعت، معدن و تجارت، مسیر توسعه استان را غیرشفاف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته نه تنها هیچ‎گونه پیشرفتی در رتبه‎بندی صنعتی استان مشاهده نشده بلکه رتبه صنعتی استان نیز سقوط پیدا کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه تاکنون اقدام مناسبی جهت جذب منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: کمترین منابع تخصیصی سهم استان نیز به موقع توزیع نشده است و با فرصت‎سوزی لطمه زیادی به تولیدات استان وارد خواهد شد.

بهرامی از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست تا وقت بیشتری را در حوزه صنعت مصروف کند و حمایت‎های اعتباری بیشتری را از طریق اعتبارات وزارت متبوع به استان گلستان معمول دارد.

وی افزود: با وجود نیاز برخی صنایع واردکننده مواد اولیه تاکنون ارز به نرخ مرجع در اختیار صنایع واردکننده استان قرار نگرفته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان تصریح کرد: با توجه به توانمندی‎ها و تاثیرگذاری بخش خصوصی در رونق تولید و اشتغال لازم است در جلسات هم‎اندیشی از نظرات سازنده بخش خصوصی استفاده بهینه صورت پذیرد نه اینکه از حضور آنها به عنوان زینت جلسه بهره گرفته شود.

بهرامی خواستار اولویت دادن، حمایت و تخصیص اعتبار به پروژه‎های نیمه‎تمام که ماده اولیه آنها در داخل استان تولید می‎شود، شد./ج1

برچسب ها: مازندران ، توسعه ، رونق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.