بعد از تبیین تعرفه های پزشکی، نوبت به تعرفه درمان اعتیاد رسید که قرار است با تشکیل جلسه ای در شهریور ماه با حضور وزرای بهداشت، کار و روسای سازمان های بیمه گر این تعرفه نهایی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اعتیاد، بلای خانمان سوزی که هر خانواده ای که گرفتار آن بوده، آن را با تمام وجود لمس کرده از افیون و مواد مخدر بیزار است.

اما هنوز هستند کسانی که در پی درمان اعتیاد هستند و هنوز راه به جایی نبردند.

مرتضی، یکی از جوانان گرفتار در دام اعتیاد است که مدت هاست می خواهد از چنگال افیون بگریزد اما توانش را ندارد او از گرفتار شدنش در دام اعتیاد می گوید: 12 سالم بود که با سیگار آشنا شدم، بعد از سیگار به تعارف دوستانم و برای اینکه جلوی آنها کم نیاورم تریاک مصرف کردم بعد از تریاک، هروئین را برای استعمال انتخاب کردم و در چنگال هروئین گرفتار ماندم، هم اکنون هم کسی نیست که به فریادم برسد و مرا از چنگال اعتیاد خلاص کند.

مرتضی در ادامه صحبتهایش گفت که از معتاد بودن خسته شده دلش می خواهد بمیرد اما دیگر انگ معتاد بودن را یدک  نکشد .

به راستی چرا معتادان به دنبال بهبود بایستی برای درمان له له بزنند دستی برای یاریشان نباشد.

اما عبداله عمادی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص درمان اعتیاد گفت: برای تعیین تعرفه های درمان اعتیاد، شهریور ماه جلسه ای با حضور وزرای کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهداشت و روسای سازمان های بیمه گر برگزار می شود و تعرفه نهایی درمان اعتیاد در این جلسه مشخص خواهد شد.

عمادی یادآور شد: برای حمایت از معتادان بهبود یافته نیز برنامه های حمایتی و بیمه ای در نظر گرفته شده است.

برای درمان اعتیاد در کشور نیازمند تشویق معتادان برای ترک هستیم و این موضوع با حمایت دولتمردان محقق خواهد شد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار