چند پیش مسیرمان به شهر جدید پرند خورد که در همان موقع دیدیم که این شهر نه تنها مشکلاتش کم تر از پردیس نیست بلکه بیشتر نیز است .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مشکلاتی که برج سازی شرکت ترکیه ایی کوزو برای ساکنان این شهر ایجاد کرده است از جمله مشکلات اصلی آن به شمار می رود.

یکی از پیمانکاران مسکن مهر در شهر جدید پرند گفت: بیشتر متقاضیان سکونت در مسکن مهر از قشرهای کم درآمد هستند و در کنار قسط وام مسکن که 200 هزار تومان در ماه است، حدود 100 هزار تومان نیز باید بابت هزینه های برج نشینی پرداخت کنند، در حالی که حقوق بسیاری از آنان کمتر از 500 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح برج سازی شرکت ترکیه ای کوزو بارها به مسوولان یادآوری کردیم که هزینه های سکونت در برج با اهداف مسکن مهر مغایرت دارد .

این پیمانکار در خصوص نبود توقفگاه برای  ثبت نام کنندگان  مسکن مهر گفت: نبود توقفگاه در طرح مسکن مهر شهر جدید پرند نگرانی دیگر متقاضیان سکونت در این شهر است، زیرا نه تنها برای 20 هزار واحد مسکن مهر برج های کوزو پرند توقفگاهی ساخته نشده حتی محیط کافی در اطراف آن برای این منظور وجود لازم به ذکر است که گفته شود: شرکت برج سازی کوزو یک شرکت ترکیه ای است که ساخت تعدادی از واحدهای شهر جدید پرند را بر عهده دارد نحوه برج سازی این شرکت مشکلات را از لحاظ هزینه و نداشتن توقفگاه ایجاد کرده است.

 یکی دیگر از مشکلات این شهر جدید عبارت است  از توقگاه خودرو که از عمده ترین مشکلات کلان شهرها به شمار می رود که در این رابطه شهرداری هم سازندگان مسکن را ملزم به ساخت توقفگاه می کند اما برای برج های 60 واحدی مسکن مهر شهر جدید پرند، توقفگاه اختصاص نیافته است!

 یادآوری این نکته ضرور ی است که  شرکت ترکیه ای کوزو برای افزایش سود به جای توقفگاه، چندین واحد مسکونی در محل توقفگاهها ساخته است که این اقدام با دستور نیکزاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر غیرقانونی بودن حذف مشاعات در طرح های مسکن مهر مغایر است
 اختلاط اقوام با خرده فرهنگ های گوناگون یکی از ساکنان این شهر جدید مهم ترین مشکل ساکنان برج ها را وجود اقوام مختلف در هر واحدی دانست و گفت: مجموعه های مسکن مهر پرند ترکیبی از مهاجران با خرده فرهنگ ها و قومیت های مختلف را در خود جای خواهد داد که این ناهمگنی در آینده مشکلات اجتماعی زیادی در این مجموعه ها بوجود خواهد آورد.

ختمی مآب مسوول بخش صنعتی سازی مسکن مهر شهر جدید پرند در این رابطه توضیح داده و گفته است : این نگرانی در برج ها قابل پیش بینی بود تنها راه حل برون رفت از این نگرانی، واگذاری طرح های مسکن مهر پرند به سازمان ها و وزارتخانه هاست تا جمعیت ساکن در آن یکدست شود.

بر حکم وظیفه سری هم به ثبت نام کنندگان مسکن مهر شهر جدید پرند زدیم و مشاهده کردیم که بسیاری از آنها در گیر پاسخ گو نبودن مسولان بودند.

هادی قومی  یکی ازثبت نام کنندگان  فاز5  مسکن مهر شهر جدید پرند بود  و به ما گفت: من  9 ماه پیش برای فاز 5 ثبت نام کردم و پول آن را واریز کردم اما الان که به این جا مراجعه می کنم می گویند تحویل واحدهای فاز 5 تمام شده و کسانی که پول بیشتری واریز کرده اند آن را تحیول گرفته اند وگفتند برای فاز 6 که 10 کیلو متر  دور تر و پشت کوه قرار دارد بروید و ثبت نام کنید در صورتی که این اصلا عدالت نیست و من از مسولان شکایت خواهم  کرد.

همچنین یکی دیگر از ثبت نام کنندگان که خانمی تقریبا مسن بود با دیدن من جلو آمد و گفت :این 17 بار است که برای تعیین واحدها به اینجا مراجعه کرده ام اما هیچ کس تکلیف من را مشخص نمی کند.

 شهروز دولتخواه رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های مسکن مهر تهران گفته است  : در فاز 6 خلف وعده نداشته ایم و پیمانکارها موظف بوده اند از ابتدای بهار شروع به واگذاری کنند و بسیاری از پیمانکارها در فاز 6 فعال و وارد مرحله نازک کاری شده اند.

دولتخواه ادامه داد: درفاز 3 وعده کردیم که بصورت صنعتی سازی شده مسکن مهر را آماده و تحویل متقاضیان کنیم ، اما موانعی ایجاد شد که برخی مربوط به بودجه و تسهیلات است و بخش عمده دیگر آن که باید بر آن تاکید کرد مشکل تاسیسات زیربنایی است. وی تاکید کرد: از لحاظ ساخت و ساز در پرند مشکلی نداریم اما مشکل ما تاسیسات زیربنایی چون آب و برق و گاز است./س
برچسب ها: شهر جدید ، پرند ، پردیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار