يک تبعه عراقي به جرم همکاري با گروههاي تروريستي عراق در دادگاه آمريکا به 25 سال زندان محکوم شد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،‌ يک تبعه عراقي در آمريکا به جرم حمايت از تروريست ها در عراق از جمله اعضاي شبکه القاعده گناهکار شناخته و به حبس محکوم شد .
وزارت دادگستري آمريکا اعلام کرد "مهند شريف حمادي " تبعه بيست وچهار ساله عراقي به جرم تلاش براي تامين و ارسال سلاح براي تروريست ها در عراق و به ويژه تلاش براي تجهيز شورشيان عراقي به موشک هاي استينگر به بيست و پنج سال حبس محکوم شده است .
حکم زندان "حمادي" روز پنجم دسامبر اجرايي خواهد شد . وي ماه مه سال 2011 در ايالت کنتاکي در غرب آمريکا به اتفاق همدستش "واعد رحمان علوان "بازداشت شده بود . علوان در ماه دسامبر به جرم خود مبني بر توطئه چيني براي قتل اتباع آمريکايي در خارج از عراق اعتراف کرده بود .
" ديويد هيل " دادستان آمريکا اعلام کرد :‌«"مهند حمادي " نيز در دادگاه به جرم خود مبني بر مشارکت در فعاليت هاي تروريستي در آمريکا و تلاش براي ارسال انواع سلاح از ايالت کنتاکي به عراق براي کشتن نظاميان آمريکايي در آن کشور اعتراف کرده است . »
به موجب اين کيفرخواست حمادي در ژوييه سال 2009 وارد آمريکا شد و قبل از سکونت در کنتاکي مدتي را در لاس وگاس زندگي مي کرد و علوان نيز سه ماه زودتر از او وارد آمريکا شده بود .
برچسب ها: حبس ، عراق ، آمریکا ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار