کسانی که با مواد شوینده در تماس هستند احتمال ایجاد اگزما پوستی در آن ها افزایش می یابد.

دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگزما یک نوع التهاب پوستی است که ممکن است علل به وجود آورنده ی آن زمینه ای ارثی یا ممکن است به علت خارجی ایجاد شود.

وی افزود: از زمینه های ارثی در شیر خواران ایجاد می شود و از 2 ماهگی شروع شده و در بعضی از نوزادان تا 2 سالگی طول می کشد و اگزما به صورت دانه های قرمز آب دار و با خارش بسیار است و همچنین درسر و دست، پا ایجاد می شود و به صورت پوشه دار است و به طور معمول تا 2 سالگی به مورت خود به خود درمان می شود.

طوسی ادامه داد: نوع دیگری از اگزما در کودکی اتفاق می افتد از 2 سالگی تا بلوغ ادامه دارد.

در این نوع اگزما در ناحیه گردن، جلوی آرنج، پشت زانو درگیر شده و ضایعات قرمز رنگ پوسته دار و با خارش شدید همراه است.

وی بیان کرد: نوعی دیگر از اگزما بعد از بلوغ ایجاد می شود و به حالت شوره در سر گوش، ابرو و ریش، کناره پر بینی یا وسط نیمه و پشت بدن گرفتار می شود و خارش شدید هم ایجاد شود و مزمن است.

 وی تشریح کرد: یک نوع اگزما دیگر اگزمای تماسی است که در برخورد با مواد شیمیایی و کسانی که با این مواد سر وکار دارند ایجاد می شود.

طوسی توصیه کرد: برای درمان اگرما باید اول علل به وجود آمدن آن را توسط پزشک متخصص پوست و مو مشخص کرد و بعد  بر اساس نوع تشخیص مثلا اگر ارثی باشد.

در شيرخوران تا حدود 2 سالگی خود به خود درمان می شود، اگر زمینه خارجی مثلا تماس با مواد شوینده باشد باید از دستکش های نخی استفاده کرد و از پمادهای نرم کننده استفاده کنند./ح
برچسب ها: اگزما ، پوست ، موادشوینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار