دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اواخر مهر ماه در اصفهان برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان جلیل جوکار دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در نشست خبری در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از رسالت های ما برای موفقیت در این جشنواره ها، ایجاد بستر مناسب برای جوانان می باشد که این امر یکی دیگر از سیاستگذاری های جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان اصفهان می باشد.

جلیل جوکار افزود : این جشنواره برای دومین بار است که در اصفهان برگزار می شود که امیدواریم شکوفاتر از قبل برگزار شود.

وی ایجاد بستر مناسب برای شناخت ، رشد و شکوفایی کوکان و نوجوانان، ایجاد انگیزه و توجه دادن به انگیزه کودک و نوجوان در جامعه و برنامه ریزی برای آینده هنری کودکان و نوجوانان را از اهداف این جشنواره عنوان نمود.

جلیل جوکار با اشاره به اینکه جشنواره امسال به صورت کارگاه دو روزه برگزار می شود، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان در شاخه نقاشی با عناوین کشتی نوح، حضرت ابراهیم در آتش و طبیعت بی جان و در شاخه خوشنویسی با موضوع آزاد و در دو گرایش سنی 6 تا 8 سال (خط تحریری) و 12 تا 14 سال (خط درشت ) به رقابت خواهند پرداخت.

وی تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه را تاکنون 1124 اثر در بخش نقاشی و 121 اثر در بخش خوشنویسی عنوان کرد و گفت : بالاترین آمار ثبت نام به ترتیب مربوط به استان های اصفهان، تهران و همدان می باشد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در ادامه افزود: این جشنواره 3 روزه از 26 مهرماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد و 200 کودک در بخش داخلی و 30 نفر در بخش بین المللی به بخش مسابقه راه خواهند یافت.

در ادامه این نشست خبری ، قائم مقام دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان با اشاره به اینکه مهرماه امسال سه جشنواره در حوزه کودک و نوجوان در کشور برگزار خواهد شد، افزود: دو جشنواره فیلم کودک و نوجوان و جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان در استان اصفهان و جشنواره تئاتر کودک در همدان برگزار می شود.

علی تمنایی افزود: این جشنواره برای دومین سال متوالی است که در استان اصفهان برگزار می شود و ما تلاش می کنیم تا بتوانیم استعدادهای کودکان و نوجوانان را در دو حوزه نقاشی و خوشنویسی شکوفا سازیم.

وی استعداد سنجی و بالفعل کردن استعدادهای بالقوه در کودکان و نوجوانان را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح نمود: برگزیدگان این جشنواره به مراکز کانون های فرهنگی و هنری و آموزشگاه های هنری معرفی خواهند شد تا بتوانند در شاخه هنری خود با جدیت بیشتر آموزش ببینند.

وی با اعلام اینکه تاکنون 930 نفر در جشنواره شرکت نمودند، یاد آور شد : علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا 6 شهریور آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

در پایان این نشست خبری بهزاد بابایی دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان گفت: سال گذشته این جشنواره در 6 رشته هنری مختلف شامل کاریکاتور، طراحی، نقاشی و خوشنویسی برگزار شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری با مشورت کارشناسان حوزه کودک و نوجوان جشنواره را در دو رشته هنری نقاشی و خوشنویسی برگزار خواهیم نمود.

بهزاد بابایی ثبت نام از طریق سایت در دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان را از ویژگی های برگزاری جشنواره امسال عنوان کرد و در ادامه از چاپ کتاب جشنواره امسال خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افراد برگزیده در جشنواره سال گذشته به عنوان میهمان افتخاری در دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان حضور خواهند یافت، گفت: این افراد به همراه برگزیدگان این جشنواره به مراکز هنری معرفی خواهند می شوند تا در راستای آموزش صحیح قرار بگیرند.

گفتنی است دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان از 26 تا 28 مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.