اگر چه تشخیص بیماریها و نارسایی های کلیوی به دلیل نبود علایم مشخص بسیار دشوار است، ولی با انجام آزمایش خون و ادرار تا حد زیادی این نارسایی ها قابل تشخیص و پیشگیری خواهند بود.

کمال شاکری فوق تخصص نفرلوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: کلیه عضوی حیاتی و مهم برای بدن است و انسان بدون آن نمی تواند زنده بماند.
 
وی با بیان اینکه الگوهای غلط زندگی موجب افزایش مبتلایان به بیماریها و نارسایی های کلیوی در سالهای اخیر شده است، اظهار داشت: افزایش افراد مبتلا به مشکلات کلیوی هزینه ها و عوارض زیادی را بر جامعه و افراد مبتلا تحمیل کرده است و متاسفانه این هزینه ها روز به روز در حال افزایش است.
 
شاکری با اشاره به اینکه تشخیص مناسب و زودرس بیماریهای کلیوی بدون انجام آزمایش بسیار دشوار است تاکید کرد: اگر چه تشخیص بیماریها و نارسایی های کلیوی به دلیل نبود علایم مشخص بسیار دشوار است ولی با انجام آزمایش خون و ادرار تا حد زیادی این نارسایی ها قابل پیشگیری و یا تشخیص است.
 
وی یادآور شد: اگر افراد مختلف در جامعه می دانستند که بیماریها و نارسایی های کلیوی به ویژه در مراحل تشدید چه مشکلاتی به دنبال داشته و کیفیت زندگی را به میزان زیادی کاهش می دهد، به طور قطع برای پیشگیری از آن اقدامات موثر و جدی تری را صورت می دانند./عط
برچسب ها: هزینه ، کلیه ، نارسایی ، تحمیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار