دهها تظاهر کننده شب گذشته به یک مرکز پلیس در منطقه صفاقس واقع در 270 کیلومتری پایتخت تونس حمله کردند.ز تندروهاي سلفي را كه به دست داشتن در اين حمله متهم شدند به دستگاه قضايي سپرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، یک مسئول پلیس تونس اعلام کرد این حمله به دنبال به وجود آمدن بحرانی با نمایندگان حزب حاکم النهضه واقع شد.

این مسئول پلیس خاطر نشان کرد تظاهر کنندگان آزادی سه نفر را که روز قبل بعد از زد و خورد با نمایندگان حزب النهضه در الحنشه واقع در نزدیکی صفاقس بازداشت شدند، خواستار بودند. این نمایندگان النهضه به تلاش برای به دست گرفتن کنترل انجمنی محلی متهم شده اند.

این منبع افزود آنها به آتش زدن یک خودرو پلیس و غارت مرکز پلیس پیش از مداخله نیروهای امنیتی و پراکنده کردن آنها به کمک گاز اشک آور، متهم هستند.

از سوی دیگر، الياس قويدر، استاد دانشگاه الهيات در تونس در گفتگو با العالم تصريح كرد: بسياري از جنبش‌ها و جريان‌ها در تونس فعاليت خود را پس از انقلاب و سرنگوني رژيم ديكتاتوري زين العابدين بن علي آغاز كرده اند و هنوز به مرحله پختگي سياسي نرسيده‌اند.
 
وي تصريح كرد: برخي از اين جنبش‌ها و گروه‌ها تلاش مي‌كنند انديشه و ديدگاه خود را به جاي شيوه دموكراسي و قانوني، كه مورد تاييد قرآن كريم نيز است، به شيوه‌هاي ناخوشايند بر ديگران تحميل كنند.
 
غفران الحسايني، پژوهشگر اسلامي، نيز در اين باره تصريح كرد: دين اسلام مبتني بر زور، كشتار و تحميل انديشه بر ديگران نيست بلكه دربرگيرنده جريان‌هاي گوناگون فكري است.
 
عبدالواحد حمادي، فعال ديني و امام جماعت يكي از مساجد تونس، تصريح كرد: افراط ‌گرايي در دين، چه از سوي سلفي‌ها يا هر كس ديگر، با روح اسلام، كه مبتني بر ميانه‌روي و اعتدال است، مغايرت دارد.
 
مردم تونس نيز حمله سلفي‌ها را به مراسمي كه درباره مسجد‌الاقصي در بنزرت برگزار شده بود، به شدت محكوم و مخالفت خود را با هرنوع افراط‌ گرايي اعلام كردند.
برچسب ها: تونس ، درگیری ، مرکز پلیس ، سلفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار