نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود صنایع تبدیلی در شهرهای شمالی خوزستان كه از قطب های مهم كشاورزی كشور به شمار می آید، زیانهای زیادی به كشاورزی وارد می‌ كند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،
' عباس پاپی زاده پالنگان ' افزود: نبود صنایع تبدیلی به ویژه در شمال خوزستان ضرر بسیاری را به محصولات كشاورزی وارد می‌ كند زیرا تمام تولید محصولات كشاورزی این منطقه در مقاطع خاصی از سال انجام می ‌شود و در نتیجه باعث انباشته شدن محصولات و ضرر و زیان كشاورزان می شود و در مواقعی از سال كه با كمبود همان محصول مواجه هستیم، با گرانی بیش از حد روبرو خواهیم شد.

نماینده دزفول تصریح كرد: اگر صنایع تبدیلی را در بخش كشاورزی توسعه دهیم، موجب اشتغال ‌زایی شده و در تمام فصول سال می ‌توان از محصولات كشاورزی با قیمت مناسب استفاده كرد.

پاپی‌زاده گفت: كشورهای توسعه ‌یافته جمعیت متقاضی كار خود را به سمت صنایع تبدیلی و صنعتی كشاورزی نظیر تراكتورسازی و بسته‌ بندی هدایت كرده‌اند و در این حوزه‌ ها در كشور جای رشد و پیشرفت بسیار وجود دارد و اگر بتوان صنایع تبدیلی و صنعتی بخش كشاورزی را رونق داد، در حقیقت اشتغال ‌زایی و موجب كاهش واردات شده ایم .

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح‌ كرد: در خوزستان جدای از مناطق جنوبی آن، شركت‌ های بزرگی نظیر نیشكر هفت ‌تپه، كارون و یا چغندر قند وجود دارد كه در حوزه كشاورزی مشغول به كار هستند؛ اگر بتوانیم صنایع تبدیلی را در كنار این مراكز فعال كنیم بطور قطع به لحاظ اشتغال ‌زایی به نتایج بهتری می رسیم. /س
برچسب ها: صنایع ، زیانهای ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.