كسي با ديدن 4 دقيقه صحنه دزدي در سريال "خداحافظ بچه" دزد نمي شود و تمامي اين صحنه ها تنها در جهت كمك به جذابيت داستان بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران روز گذشته برنامه "گلخانه" با حضور عوامل مجموعه نمايشي "خداحافظ بچه" از شبكه سه سيما به روي آنتن رفت.
شاهين جمشيدي اجراي اين برنامه را برعهده داشت.
مجري برنامه در ابتداي برنامه گلخانه عنوان كرد: خداحافظ بچه سريالي كه در ايام ماه مبارك رمضان از شبكه سه سيما پخش مي‌شد توانست در ميان مجموعه هاي پخش شده در اين ايام عنوان پربيننده ترين سريال را از آن خود كند.
منوچهر هادي كارگردان و سجاد ابوالحسني نويسنده مجموعه تلويزيوني خداحافظ بچه از مهمانان روز گذشته برنامه گلخانه بودند.
منوچهر هادي كارگردان خداحافظ بچه با حضور در اين برنامه گفت: پس از پيشنهاد طرح اوليه قصه توسط داوود هاشمي به مطالعه آن پرداختم و هنگامي كه متوجه فعاليت داود هاشمي با عليرضا افخمي شدم از افخمي پرسيدم كه چرا شما خودتان اين سريال را كار نمي‌كنيد كه او در پاسخ عنوان كرد من خسته هستم و همچنين مي‌خواهم اين فرصت را در اختيار شما قرار دهم.
وي در خصوص قبول طرح قصه و كارگرداني آن افزود: تا به حال در تلويزيون به اين ايده نپرداخته بودند و همچنين كار با جمعي از نوزادان برايم جذابيت داشت.
وي در خصوص سكانس كه اهالي روستا براي ديدن نوزاد در دروازه‌ي ورودي روستا جمع شده اند، تصريح كرد: بسياري از شهرها و روستاهاي ما داراي آداب و رسوم خاصي هستند كه شايد آن آداب و رسوم ها براي ما شهرنشينان عجيب باشد ولي در هر حال قصد بي احترامي به هيچ روستا و آداب و رسومي در فيلم نداشتيم.
هادي در خصوص احساس خود از اينكه خداحافظ بچه با فاصله زيادي از مجموعه هاي ديگر رتبه نخست را كسب كرده اظهار داشت: كسب جايگاه نخست اين سريال به دليل اينكه در دفتري كار كردم كه تمام كارهاي آن طبق برنامه پيش مي رفت و همچنين براي خط به خط قصه ساعت ها فكر مي‌كرديم و تمام اتفاقات حساب شده و حرفه اي بوده است.
وي افزود: بعد از گرفتن برخي از سكانس ها افخمي به من مي‌گفتند كه بايد دوباره اين سكانس ها گرفته شود در ابتدا براي من اين رفتار برخوردنده بود ولي بعدها متوجه صحبت هاي او شدم.
هادي عنوان كرد: تهيه كننده كار داوود هاشمي عواملي در اختيار من گذاشت كه هم بسيار خوب و حرفه اي بودند كه نتيجه همكاري گروهي نتيجه اي جز اين نخواهد داشت.
وي در خصوص انتقادهاي وارده بر سريال گفت: مرتضي و ليلا قهرمان هاي داستان در طول پخش 30 قسمت، تنها 4 دقيقه آن مربوط به صحنه دزدي است كه فيلم نامه نويس دلايل آن را از قبل تحت عنوان اينكه پدر و مادر بچه قرار است او را سر راه بگذارند و همچنين زن ،‌فرزندش را طعمه، براي نگه داشتن شوهرش قرار داده به بيننده گفته است هر چند توجيهي براي آن كار زشت نيست.
وي در اين باره افزود: ولي از ديوار بالا رفتن را هم بلد هستند و كسي هم با ديدن اين صحنه دزد نمي شود و اين صحنه تنها براي كمك به جذابيت داستان بوده است.
هادي تصريح كرد: بعد از آن دزدي پس لرزه هايي كه در زندگي اين زن و شوهر ديده مي شود و آن دروغ كه سرآغاز دروغ هاي ديگر مي شود كه در نهايت باعث آبروريزي مي شود و اين ها هم نكته هاي آموزنده داستان است.
هادي افزود: خداحافظ بچه آموزش دزدي به فردي نمي دهد و در اكثر فيلم ها هم وجود دارد و به نظر من انتقادها غير منصفانه است.
وي خاطرنشان كرد: بايد به اتفاقات بد از عينك خوش بيني نگاه كرد كه فرد پس از ديدن قصه بد، متوجه عاقبت آن كار بد مي شود.
سجاد ابوالحسني نويسنده، خداحافظ بچه در ادامه گفت: سابق بر اين طرح و قصه اي از قبل داشتم كه يك زوج وارد يك كار خلاف مي شوند و تا انتهاي آن كار نادرست كنار هم هستند.
وي افزود: بعد از سفارش اين كار به من با استفاده از آن ايده بچه دزدي را به كار اضافه كردم و ايده اوليه را با اين طرح سامان دادم.
وي از مزيت هاي فيلمبرداري با زمان پخش سريال گفت: فيلمبرداري همزمان با پخش كمك مي‌كند تا از بازخوردهاي مردم در ادامه داستان بهره ببري و من در نيمه دوم قصه از نظرات مردم در پيشبرد داستان استفاده كردم.
وي در خصوص انتقادهاي وارده به سريال عنوان كرد: خداحافظ بچه به هيچ عنوان براي مخاطب بدآموزي ندارد بلكه در راه هاي دزدي به بن بست مي‌خوردند و فقط بازيگران آن نقش را به خوبي ايفا كردند.
ابوالحسني خاطرنشان كرد: در اين سريال طنازي و شيطنت هاي به خرج دادم مثل لحظاتي كه ليلا در امام زاده دعا مي كند و بلافاصله صداي بچه توجه او را به خود جلب مي كند و همچنين به دليل گستردگي رسانه بايد ‌آخر قصه را به گونه اي مي‌نوشتم كه تمام سلايق از پايان قصه رضايت داشته باشند.
ابوالحسني اظهار داشت: خداحافظ بچه با آن ايده اوليه كه در ذهنم بود اجرا شد و قصه اي ساده و قابل تعريف دارد.
وي خاطرنشان كرد: قصه همان گونه كه در نظر داشتم جلو رفت و نيمه دوم سريال مطابق خواسته مردم اتفاق افتاد و از اينكه سريال مطابق ميل مردم بود احساس رضايت مي‌كنم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار