خشکسالي بي سابقه در آمريکا در طول پنجاه سال گذشته، سراسر اين کشور را فرا گرفته و اين مساله به زمين هاي زير کشت ذرت و سويا به شدت آسيب وارد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه ،خشکسالي در آمريکا که نابودي محصولات کشاورزي را به دنبال داشته، در پنجاه سال اخير بي سابقه ارزيابي شده است.
 گزارشگر اين شبکه گفت: چيپ باولينگ کشاورز آمريکايي دو هفته زودتر از موعد مقرر به برداشت محصول ذرت خود مبادرت کرده است. محصول امسال وي فاجعه بار است. وي گفت: «در سال جاري يک پنجم سال هاي عادي محصول ذرت برداشت مي کنم.» گزارشگر اين شبکه افزود: در مريلند تبعات خشکسالي شديد است و تقريبا نيمي از محصول اين مزرعه از ميان رفته است. کشاورز آمريکايي ادامه داد: «همه چيز تا ماه ژوئن خوب پيش مي رفت. اما از اين ماه به بعد هوا گرم و خشک شد. از خشکسالي سال هزار و نهصد و سي و هفت اوضاع در آمريکا هرگز اين طور نبوده است.» گزارشگر خاطر نشان کرد: خشکسالي نزديک به شصت درصد از کل آمريکا را در بر  گرفته است و پيش بيني هاي هواشناسي نويد بخش نيست. ديويد ميسکوس کارشناس هواشناسي گفت: «اوضاع در قسمت هاي مرکزي آمريکا بسيار وخيم است. در کانزاس، نبراسکا و اوکلاهما نمي توان تا بهار سال آينده منتظر بهبود شرايط آب و هوايي بود.» گزارشگر شبکه ادامه داد:  اين خشکسالي به کاهش سيزده درصدي توليد ذرت منجر شده است و اين کاهش بر ميزان توليد مواد غذايي و قيمت آن اثر منفي خواهد گذاشت. فعال بازار در اين باره گفت: «کاهش محصولات کشاورزي در کوتاه مدت به افزايش سه الي پنج درصدي قيمت ها منجر خواهد شد و در صورت ادامه اين وضع، در دراز مدت و  شش الي هشت ماه آينده، اين افزايش قيمت به ده درصد خواهد رسيد.» به گفته گزارشگر اين شبکه: خشکسالي تبعات ديگري نيز دارد؛ کاهش آب مي سي سي پي که نقش مهمي در انتقال محموله هاي کشاورزي دارد، حمل و نقل در اين رودخانه را با مشکل مواجه کرده است و در آرکانزاس کارخانجات برق - آبي با مشکل مواجه شده اند.
برچسب ها: خشکسالی ، آمریکا ، گرما ، مزرعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار