گرگان /

تخصیص بیش از 54 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های آب و خاک

بیش از 54 میلیارد ریال برای اجرا طرح های آب و خاک کشاورزی استان گلستان هزینه شد.

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت : این اعتبار برای اجرای یکصد و 15 پروژه در بخش های آب و خاک و تامین آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر 54 میلیارد و 963 میلیون ریال مورد افتتاح قرار می گیرد.

سید نصیرسید محمدی افزود: از مجموع این طرح ها 32 پروژه عمرانی از محل اعتبارات استانی و ملی در بخش های احداث آببندان ، عملیات اصلاح و نوسازی خاک ، تسطیح اراضی ، زهکشی ، شوری زدایی ، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ، احداث و مرمت جاده های دسترسی به مزارع ، احداث کانالهای آبرسانی و انتقال آب یا لوله اجرا شده است .

وی خاطر نشان کرد : مابقی پروژه ها به تعداد 83 پروژه از محل اعطای کمک های بلاعوض و جذب تسهیلات بانکی به بهره برداری رسیده است که در زیر بخش های تامین آب زراعی – افزایش راندمان آبیاری با استقرار سیستمهای آبیاری تحت فشار بصورت بارانی و قطره ای در مزارع کشاورزی و باغی – نصب ایستگاهای ، پمپاژ –مرمت و بهسازی قنوات و عملیات ضد فرسایش خاک به بهره برداری رسیده است.

سید محمدی در پایان تصریح کرد : با افتتاح و به بهره برداری رسیدن از این 115 پروژه تعداد پنج هزار و 859 خانوار از نعمت آن بهره مند و برای بیش از 137نفر اشتغال بصورت مستقیم در سطح استان فراهم می شود./س

برچسب ها: آب و خاک ، کشاورزی ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.