معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: كشورمان با برخورداری از اقتصاد درونزا در مقابل تحریم های دشمنان ایستادگی می كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،غلامرضا دیزج نژاد در جمع مردم شهر نقده افزود: به لطف خداوند متعال اقتصاد كشور بیش از آنكه به بیرون متكی باشد اقتصادی درون زاست و استان های كشور هر كدام در حد و قواره یك كشور اروپایی از ظرفیت های اقتصادی زیادی برخوردار هستند.

وی اظهار كرد: پیش بینی دشمنان این است كه با عدم خرید نفت و تحریم بانك های ایرانی قدرت اقتصادی ما را به حداقل برسانند تا با ضعف بنیان های اقتصادی راه عبور خود را به سایر بخش های اجتماعی و سیاسی كشور همراه كنند.

وی خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبری با هوشیاری و تدبیر ، اقتصاد مقاومتی را برای وضعیت فعلی كشور تجویز فرمودند و در فرمایشات اخیرشان نیز استفاده از ظرفیت همه بخش های دولتی و خصوصی و حمایت از تولید ملی و مبازره با اسراف و اهتمام جدی به حل مشكلات معیشتی مردم را از لوازم اقتصاد مقاومتی برشمردند.

وی افزود: با توجه به برنامه های نظام در كلیه لایه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی، دشمنان سعی بر متوقف كردن روند توسعه كشور را دارند و به دنبال این هستند تا القا كنند كه نظام جمهوری اسلامی ایران توانایی اداره كرد جامعه را ندارد.

وی اظهار كرد: آنها تاكنون از ترفندهای مختلفی استفاده كرده اند و توطئه های زیادی را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران علیه كشورمان به كار گرفته اند ولی به لطف خداوند و هوشیاری مردم و مسوولان نتوانسته اند به اهداف خود دست پیدا كنند .

وی ادامه داد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند كه اگر اقتصاد كلان كشور را هدف بگیرند می توانند به لایه های اجتماعی و سیاسی هم لطمه بزنند به همین خاطر از سال های قبل شروع به اقدامات تحریمی بیشتر و ممانعت از عقد قرار دادهای بین المللی كرده اند و به این طریق می خواهند ما را در انزوای اقتصادی قرار دهند.

وی خاطر نشان كرد: با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری از چند سال قبل شعار های سال نیز به مباحث اقتصادی معطوف شده كه به لحاظ شدت هجمه دشمنان ،جهاد اقتصادی را در سال قبل اعلام فرمودند و امسال نیز با توجه به شرایط موجود سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی به عنوان نقشه راه مسوولان و مردم تعیین شد.

وی تصریح كرد: وظایف دولت در سال تولید ملی علاوه بر حمایت از تولید كنندگان، آماده كردن بستر فعالیت های سالم اقتصادی، مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با اسراف هم هست.

دیزج نژاد افزود: بخش های دولتی نباید به مباحث اشرافی گرایی پرداخته و با صرف هزینه های زاید منابع را هدر دهند و این تكلیفی است كه ما كاركنان دولت در هر رده و پستی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی گفت: امسال دولت با بودجه انقباضی، سعی در مدیریت شرایط ایجاد شده دارد و به نوعی پیش بینی شده كه خدمت به مردم با اجرای پروژه های اولویت دار با جدیت بیشتر و با حذف برنامه های غیر ضروری با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی ادامه داد: این شیوه در استان ما هم با هدایت مقام عالی استان اجرایی می شود و در سال 91 اولویت های كاری را در حوزه عمرانی مشخص شده و بنا داریم امسال پروژه هایی كه تا پایان سال 91 یا نیمه اول سال 92 به اتمام می رسند را هدف گذاری نماییم.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی ، هدایت منابع به مناطق محروم، كمك به عمران روستایی و شهری را از اولویت برنامه های استان عنوان كرد.

دیزج نژاد افزود: با ورود محصولات خارجی و استفاده از آنها اشتغال و سرمایه گذاری های انجام شده در داخل كشور لطمه می بیند .

وی گفت: در رویه های مصرفی باید تجدید نظر كنیم و در استان ما كه موضوع دریاچه ارومیه به عنوان یك دغدغه همگانی مطرح است باید راهكارهای عملی را مورد استفاده قرار دهیم.

وی ادامه داد:اصلاح شیوه های آبیاری و رعایت الگوی كشت محصولات متناسب با وضعیت آبی منطقه مهمترین شیوه برای كمك به دریاچه ارومیه است .

وی اظهار كرد: دولت نیز در سطح كلان برنامه های خاصی را برای احیای این دریاچه در دستور كار خود قرار دارد و از هیچ اقدامی فروگذار نمی كند.

وی گفت: مقام معظم رهبری هفته دولت را فرصت مغتنمی برای اطلاع رسانی خدماتی كه دولت به مردم می دهد هست و نیز فرصتی است برای نقد و اصلاح عملكردها به شكل صحیح بیان فرمودند.

به گفته معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی همزمان با هفته در سطح استان 414 طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 330میلیارد تومان و 17 طرح صنعتی با اعتباری بالغ بر 113 میلیارد تومان و 225 پروژه كشاورزی با اعبتاری بالغ بر 33 میلیار تومان به بهره برداری می رسد كه برای یكهزارو 600 نفر زمینه اشتغال فراهم می كند.

در شهرستان نقده نیز در هفته دولت 22 طرح آموزشی، كشاورزی، منابع طبیعی، عمران شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.