نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه از نفت انتظار آبادانی خوزستان می رفت اما با توجه به اینکه نفت استان را آباد نکرد، باید به سمت و سوی کشاورزی و توسعه آن در تمام شهرهای استان رفت.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید شکرخدا موسوی در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: بحث تولید ملی را باید از توسعه کشاورزی و رهایی از نفت شروع کنیم و به سویی حرکت کنیم که از اقتصاد تک محصولی رهایی یابیم.
وی با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل کارگروهای مختلف و خاص استان خوزستان به منظور گام برداشتن در اقتصاد مقاومتی داده شده است، افزود: در شرایط تحریم توجه به بخشهای کشاورزی ، صنعت و معدن بهترین فرصت است.

موسوی با تاکید بر قطع واردات و کاهش وابستگی به محصولات بیگانه تاکید کرد: از پتانسیلهای استان خوزستان باید به نحو مطلوبتری استفاده شود و با قطع واردات تهدیدها را به فرصتی برای شکوفایی اقتصاد استان تبدیل کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به خواسته های شهروندان و نیازهای آنان اشاره کرد و گفت: ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری از خواسته و دغدغه شهروندان است زیرا شرایط مناسبی از این لحاظ در استان نداریم و براین اساس حمایت از سرمایه گذاران و اعطای مشوقها و امتیازات ویژه برای جذب سرمایه گذاران ضروری است.

موسوی اشتغال و رفع معضل بیکاری را مهمترین دغدغه مردم استان خوزستان عنوان کرد و افزود: هر مدیری در هر جایگاهی باید معضل اشتغال را مد نظر داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به دغدغه انتقال آب کارون از کم کاری و بی توجهی مدیران برخی دستگاه های اجرایی در این زمینه انتقاد کرد و گفت: در این خصوص باید تمام مدیران استان با نمایندگان متحد شوند و گامهای تاثیرگذاری بردارند.

وی با بیان اینکه در خصوص انتقال آب کارون اخطارهایی به دولت داده شده است، افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر نیاز به اطلاعات فنی است که مدیران مربوطه باید این اطلاعات را در اختیار نمایندگان قرار دهند.

موسوی بر راه اندازی و فعالیت دفتر منطقه ای بورس استان و همچنین لایروبی رودخانه کارون تاکید کرد و ادامه داد: در تمام فعالیتها باید خواسته و رضایت مردم مورد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به معضل فاضلاب شهری در اهواز و سایر شهرستانهای استان گفت: متاسفانه فاضلاب شهری در برخی مناطق به یک معضل و بحران تبدیل شده است که لازم است مدیران مربوطه هر چه سریعتر نسبت به رفع این معضلات گام بردارند.

نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی به وضعیت آب شرب و کشاورزی اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه بسیاری از مناطق شهر از وضعیت آب گله دارند و این وضعیت در شان مردم نیست که باید این موضوع در اولویت قرار گیرد.

وی همچنین از نبود امنیت اجتماعی در استان خوزستان انتقاد کرد و افزود: نمی گوئم امنیت نیست، اما این امنیت کم است و در نقاط مختلف شهر سرقتهای متعدد، تهدید و حتی آدم ربایی صورت می گیرد که مسئولان مربوطه در این راستا اقدام کنند.

موسوی با اشاره به مشکلات بخش حاشیه اهواز و سایر شهرهای استان بر ضرورت توجه بیشتر به مناطق حاشیه تاکید کرد و گفت: در این مناطق شرکتها و سازمانها باید افرد بومی را برای تامین نیروی انسانی را به کار گیرند.

وی افزود: تمام مدیران و نمایندگان باید با همدلی در راستای توسعه و پیشرفت استان گام بردارند و استان را به جایگاهی که حق آن است برسانند./س
 
برچسب ها: نفت ، خوزستان ، آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.