كوتاه شدن قد مربوط به تغييراتي است كه در استخوان ها عضلات و مفاصل رخ داده كه با گذشت هزار سال قد 1 سانتي متر كوتاهتر مي شود.

 دكتر سعيد آقاجاني متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اغلب مردم نگران تغييراتي هستند كه با پير شدن در ظاهر آنان به وجود مي آيد.
 وي با آگاهي داشتن يكسري نكات مي‌توان جلوي پيشرفت آن را گرفت.
وي افزود: بدن انسان از چربي، آب، عضله و استخوان تشكيل شد كه با افزايش سن ،‌ميزان بافت چربي در قسمتهاي مياني بدن بيشتر مي شود و چربي حدود 30 درصد افزايش يافته كه با افزايش چربي حجم عضلات بدن كاهش مي يابد.
وي تصريح كرد: در سنين بالا قد كمي كوتاه تر از قبل شده كه اين امر در هر دو جنس پيش مي آيد كوتاه تر شدن قدر در سنين پيري مربوط به تغييراتي است كه در استخوان ها، عضلات و مفاصل رخ ميدهد و معمولا با گذشت هزار سال قد حدود 1 سانتي متر كوتاه تر مي شود و اين اتفاق از سنين چهل سالگي شروع شده و تا هفتاد سالگي به اوج خود مي‌رسد .
وي خاطرنشان كرد: فعاليت فيزيكي ، رژيم غذايي مناسب و درمان پوكي استخوان مي‌توان از اين روند جلوگيري كرد از دست دادن حجم و توده عضلات پاها و تغيير در شكل و فرم بدن روي تعادل فرد اثر مي‌گذارد و باعث مي شود كه فرد خميده تر به نظر برسد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار