«تا کنون رضا پهلوی در هیچ گفتگوی تلویزیونی که در آن فردی باسواد و فرهیخته وی را به چالش بکشد، شرکت نداشته است و بیشتر اوقات وی در تلویزیون های سلطنت طلب و در مقابلِ مجریان کاسه لیس و اعلیحضرت گو ظاهر شده است.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "سیروس پارسا" فعال ضدانقلاب، در یادداشتی که به بهانه پخش شایعه ای مبنی بر احتمال مناظره "رضا پهلوی" و "بهرام مشیری" در سایت های معاند منتشر شده است، می نویسد:

 

«بهرام مشیری در گفتگو با فروزنده، مجری تلویزیون اندیشه، که در روزِ بیست و نهم مرداد ماه انجام گرفت، آمادگی خود را برای شرکت در مناظره و مباحثه ای با حضور رضا پهلوی اعلام نمود؛ بدون شک اگر رضا پهلوی شجاعت لازم برای قبول این پیشنهاد و شرکت در این گفتگوی زنده را داشته باشد، یکی از تأثیرگذارترین روزهای تاریخ معاصرِ ایران رقم خواهد خورد.

بهرام مشیری با اعلام آمادگی برای مناظره زنده تلویزیونی با رضا پهلوی، زمینه پدیدار شدن یک "دادگاه ملی" پس از سی و چهار سال را فراهم کرده است. بدون شک چنانچه رضا پهلوی شجاعت شرکت در این مباحثه را داشته باشد باید به خیلی از پرسش هایی که بی پاسخ مانده و یا به دست اطرافیانش تحریف شده پاسخ دهد؛ و در نهایت این مردم هستند که درباره این مناظره و تاریخ معاصر ایران قضاوت خواهند کرد.


این گفتگو از آن جهت بسیار سرنوشت ساز خواهد بود که پرده از حقایق بسیاری که در زیرِ غبارِ دروغ، جعل و تحریف قرار گرفته اند، برداشته خواهد شد و یک بار برای همیشه حقیقت پنهان شده در پس رخدادهای تاریخی زمان شاهنشاهی پهلوی و همچنین اشتباهات، کوتاهی ها و جنایت های صورت گرفته توسط شخص شاه و درباریانش در آن زمان، برای همگان روشن خواهد گشت.
می توان مناظره بهرام مشیری و رضا پهلوی را رودررویی سلطنت طلبی و جمهوری خواهی دانست؛ آن گفتگوی زنده می تواند دادگاهی باشد که در پایانش خوشنامی را به یکی از آن دو گروه سیاسی تقدیم و داغِ ننگ و خیانت را بر پیشانی دیگری حک خواهند کرد.

آیا مشاوران و اطرافیان رضا پهلوی به وی اجازه خواهند داد تا در چنین مباحثه ای، آن هم با حضور بهرام مشیری شرکت کند؟ آیا شاهزاده گرامی که در امر تحصیل و یادگیری علم و دانش نیز استعداد خاصی نداشتند و با آن همه امکانات و سرمایه، به گرفتن یک لیسانس سیاسی اجباری بسنده کردند، توانایی روبرو شدن و سخن گفتن با بهرام مشیری را دارند؟ ما که چنین فکر نمی کنیم.

 

(بهرام مشیری)

 

تا کنون رضا پهلوی در هیچ گفتگوی تلویزیونی که در آن فردی باسواد و فرهیخته وی را به چالش بکشد، شرکت نداشته است و بیشتر اوقات وی در تلویزیون های سلطنت طلب و در مقابلِ مجریان کاسه لیس و اعلیحضرت گو ظاهر شده و همواره نوعِ مصاحبه ها به شکلی بوده که فردی فرودست، با شاهزاده پهلوی فرادست سخن گفته و هیچگاه فردی جرأت و شرافت لازم برای زیر سؤال بردن رضا پهلوی و خانواده اش را نداشته است.


مناظره با مشیری برای شاهزاده که از سیاست، فقط راه افتادن به دنبال سیاستمداران غربی و گردن کج نمودن جلوی ایشان را یاد گرفته، شاید به قیمت از بین رفتن تمامی اسم و رسم خانوادگی وی تمام شود.
چنانچه شاهزاده قصد دارد از آبرو و حرمت تاج و تخت پدر و پدربزرگ در مقابل بهرام مشیری به هر قیمتی که شده دفاع کند، به یکی دو سال کلاس فشرده جعل تاریخ معاصرِ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مملکت نزد دروغگویان و جاعلین رخدادهای ایران زمین نیاز دارد. البته شاهزاده حتی در صورت دست بردن به دامان جعل و دروغ نیز نخواهد توانست از چنگ پرسش های اساسی و چالش برانگیز در رابطه با سیاست های غلط رضا شاه، محمدرضا شاه، خانواده و درباریان پهلوی فرار نماید.

 

با تمامِ این تفاسیر، آیا رضا پهلوی حاضر خواهد شد در چنین مناظره ای شرکت کرده و از خود و خانواده اش دفاع کند؟ حتی اگر رضا پهلوی در این مناظره شرکت نکند و از گفتگو با بهرام مشیری فرار کند نیز این مسأله برای وی بسیار گران تمام خواهد شد؛ زیرا مردم حقیقت جوی ایران از خود خواهند پرسید که اگر ریگی در کفش این شاهزاده و خاندانش نیست و ایشان از هر نظر بی تقصیر و از هر گناه و اشتباهی مصون می باشند، چرا رضا پهلوی از داشتن یک مباحثه زنده تلویزیونی با بهرام مشیری طفره می رود و از چنین گفتگویی دوری می جوید؟»

 

گفتنی است چند روز پیش هم سایت "پارس دیلی نیوز" نزدیک به محافل سلطنت طلب، طی گزارشی راجع به تلویزیون ماهواره ای "پارس" (Parstv) بهرام مشیری را یک "چماق دار تلویزیونی" معرفی نموده، از مدیر این شبکه خواست افراد باسواد و دانش آموخته را جایگزین امثال وی کند.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: جعل ، تاریخ ، پهلوی ، مشیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار