مديركل شيلات خوزستان گفت: خوشبختانه امروز دولت حدود 100 ميليارد تومان اعتبار جهت بخشودگي سود و جرائم به صنعت ميگو اختصاص داده كه از اين ميزان بيش از 15 ميليارد تومان آن به صيادان ميگو در خوزستان تعلق دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سيدرحيم مغينمي در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهاركرد: با اختصاص اين مبلغ به صيادان خوزستاني حدود 70 درصد از مزارع فعال پرورش ميگو در استان كه به بانك ها بدهي داشتند مشكلاتشان برطرف خواهد شد بدين معني كه آنها مي توانند به بانك‌ها مراجعه كنند و در خواست نقدينگي و تسهيلات سرمايه در گردش دريافت كنند.

وي ادامه داد: بعد از فراز و نشيب‌هايي كه صنعت ميگو استان از جهت سرمازدگي و بيماري لكه سفيد دچار آن شد دولت با حمايت همه جانبه خود موجب رونق دوباره اين صنعت در استان شد و با پرداخت تسهيلات لازم از طريق بانك‌ها به متقاضيان مشكلات صيادان را برطرف كرد. در حال حاضر اين مبلغ به بانك ها ابلاغ شده كه ظرف چند روز آينده متقاضيان مي‌توانند به بانك‌ها مراجعه و تسهليات مربوط را دريافت كنند..

 مدير كل شيلات خوزستان افزود: در سال جاري حدود 14 مزارع پرورش ميگو مجددا فعال شدند و نزديك به 200 هكتار از مزارع ما زير كشت پرورش ميگو قرار گرفت. همچنين پيش‌بيني مي‌كنيم كه امسال حدود 500 تن توليد ميگو داشته باشيم.

 وي با بيان اين‌كه كار صيد و عمليات برداشت هفته جاري آغاز خواهد شد، تصريح‌كرد: كل ظرفيت كار صنعت ميگو در استان حدود 1500 هكتار است كه تقريبا براي 500 نفر اشتغال‌زايي مستقيم و 1000 نفر اشتغال غيرمستقيم ايجاد خواهد شد. اميدواريم با حل شدن بدهي صيادان به بانك‌ها اين ظرفيت‌‌ها به طور كامل محقق شود.

 مغينمي در پايان گفت: در طول سال به طور متوسط حدود 50 هزار تن صيد ميگو و انواع ماهي‌هاي تجاري دريايي را خواهيم داشت كه در فصول مختلف و بسته به شرايط آب و هوايي ارقام آن متفاوت است./س


برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، صیادان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.