کرمانشاه/مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون؛

ظرفیت نیروگاه بیستون در سال‌های آتی به 2240 مگاوات می‌رسد

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: با اتمام دیگر طرح ها ظرفیت نیروگاه بیستون در سال‌های آینده به 2240 مگاوات می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مجتبی رستمی گفت:کرمانشاه از سال 48 به شبکه سراسری برق پیوست و در سال 56 یک دستگاه توربین گازی برای جبران محدودیت‌های بار ولتاژ در کرمانشاه نصب شد.

رستمی افزود: ضرورت ایجاد نیروگاه بیستون در سال 70 جهت تامین نیاز شبکه سراسری برق در غرب کشور مورد تاکید قرار گرفت و پس از بررسی‌های توجیهی و مطالعات فنی در زمینه مشخصات زمین‌شناسی، دوری و نزدیکی به راه‌های ارتباطی و در دسترس بودن آب مورد نیاز احداث این نیروگاه به شرکت توانیر ابلاغ و عملیات اجرایی نیروگاه آغاز شد.

وی گفت: نیروگاه بیستون با 640 مگاوات در زمینی به وسعت 130 هکتار احداث شده است که 45 هکتار آن محوطه اصلی نیروگاه تشکیل می‌دهد و قابلیت توسعه تا چهار واحد را دارد.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: سوخت اصلی نیروگاه گاز و سوخت مازوت و یا مخلوطی از هر دو در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین آب مورد نیاز نیروگاه از طریق سه حلقه چاه فلمن با ظرفیت آب‌دهی آن 2 هزار متر مکعب در ساعت پمپاژ و انتقال آن به وسیله لوله تامین می‌شود.

وی ساخت اسکلت‌های فلزی، ساختمان الکتریک و اتاق کنترل‌، سالن توربین و سیکل‌های حرارتی‌، دیگ بخار واحد دوم، تانک‌های ذخیره سوخت و آب، سیستم آتش‌نشانی ترانسفورمرهای اصلی، جرثقیل سقفی سالن توربین و کانال‌های هوا و گاز دیگ‌بخار، پیمانکاران ایرانی همچنین قسمت عمده عملیات نصب و تقریبا همه کارهای ساختمانی نیروگاه را به عهده داشتند از این موارد است.

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت: نیروگاه حرارتی بیستون دارای دو واحد بخاری با ظرفیت نامی و واقعی هر کدام 320 مگاوات و با شبکه سراسری شده است.

وی افزود: در تاریخ 9 آذر ماه 87 طی مراسمی با حظور وزیر نیرو و مدیرعامل توانیر کلنگ عملیات احداث 2 واحد بخاری با ظرفیت هر کدام 320 مگاوات و 6 واحد سیکل ترکیبی با ظرفیت هر کدام 159 مگاوات به زمین زده شد که تا‌کنون 4 واحد گازی به نام نیروگاه زاگرس به بهره‌برداری رسیده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.