مشارکت مردم استان قزوین از انتخابات قبلی فراتر رفت

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: روند مشارکت مردم از انتخابات قبلی بیشتر شده است.

عباس کاظمی رییس ستاد انتخابات قزوین در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران گفت: براساس آمارهای اعلام شده، میزان مشارکت انتخابات در استان از میزان مشارکت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز عبور کرده است.

کاظمی با بیان اینکه ۲۵۹ شعبه سیار و ۳۸۹ شعبه روستایی در سطح این استان وظیفه جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند، ادامه داد: فضای شعب اخذ رای استان قزوین بیانگر موج دوم حضور و مشارکت گسترده مردم در شعب اخذ رای از ساعت ۱۹ تا ۲۱  را به ما نشان داد.

این مسئول گفت: ۲ مورد گزارش مداخله نماینده فرماندار در شعب اخذ رای را داشتیم که یک مورد آن صحت نداشت و یک مورد نیز قرار شد تا پس از تنظیم صورتجلسه به فرمانداری ارسال شود تا بررسی های لازم صورت پذیرد.

کاظمی تاکید کرد: کسانی که جزو اعضای شعبه اخذ رای باشند و تخلفی مرتکب شوند، کد ملی آنان قفل و از این افراد در انتخابات آینده تحت هیچ شرایطی استفاده نخواهد شد، همچنین آرای شناسایی شده نیز طی فرآیند قانونی اصلاح یا باطل اعلام خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: ۲ مورد نیز گزارش تبلیغات غیرقانونی مقابل شعبه های اخذ رای در شهرستان‌های استان به دست رسید که ماموران انتظامی بلافاصله وارد عمل شده و تذکرات لازم را دادند.

کاظمی یادآور شد: خوشبختانه به هیج عنوان مساله امنیتی در سطح استان راجب برگزاری انتخابات گزارش نشده و تمامی شعب اخذ رای در آرامش قرار داشته و از هرگونه آسیب احتمالی نیز مصون هستند.

وی اضافه کرد: مجموعه خبرنگاران استان در یک حرکت ارزشمند و مسئولانه بخوبی پای کار بودند و در تولید محتوا بسیار موفق عمل کردند که قدردان تلاش همه شما هستیم.

هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در ۶ شهرستان قزوین، البرز، آبیک، بویین زهرا، آوج و تاکستان میزبان حدود ۹۶۰ هزار شهروند قزوینی واجد شرایط رای هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار