به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، به گفته متخصصان تغذیه، اگر مدت زمان نخوردن صبحانه طولانیتر شود، نگهداری قند خون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد، دشـوارتر و یادگیری و تمرکز حواس، مختل میشود، حفظ قند خون در محدوده طبیعی، سبب بهبود عملکرد مغـز و یادگیری کودکان مدرسهای میشود.
همچنین، یکی از علل افزایش یادگیری، ساخته شدن "استیل کولین"، و نقش آن در تقویت حافظه، ثابت شده است.کودکانی که صبحانه نمی خورند، در انجام تکالیف ریاضی، کارایی کمتری دارند و قدرت خلاقیت و ابتکار آنها در دروس دیگر نیز کاهش مییابد و علاوه بر آن دانش آموزان افزون بر سه وعده اصلی غذایی به میان وعده هم نیاز دارند.
همچنین، دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی باید هر 4 تا 6 ساعت برای نگهداشتن غلظت قند خون در حد طبیعی، غذا بخورند تا فعالیت سیستم عصبی و عملکرد مغز آن ها در حد مطلوب باقی بماند.
گفتنی است، کبد مسئول ذخیره گلوکز به صورت گلیکوژن و آزادسازی آن در خون در صورت نیاز است و در کودکان و دانشآموزان ابتدایی فقط برای حدود 4 ساعت گلیکوژن ذخیره میکند، به همین علت کودکان و دانشآموزان ابتدایی به خوردن غذا در وعدههای بیشتر نیاز دارند و باید بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب میان وعده مصرف کنند./س