فاطمه زوبین، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه ریزان آموزش پرستاری، اصلی ترین بخش آموزش پرستاری را آموزش بالینی می بینند اما نتایج تحقیقات پژوهشگران پرستاری نشان داده است که کیفیت آموزش بالینی مطلوب نبوده و نارسایی هایی وجود دارد.
وی گفت: بررسی و ارزیابی وضعیت مطلوب و موجود برنامه آموزشی بالینی می تواند جهت بهبود کیفیت آن و نتایج متعاقب آن راه گشا باشد.
زوبین تصریح کرد: نتایج پژوهش نشان داد که رضایت موجود برنامه آموزشی بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامائی مشهد در مورد 6 معیار از 7 معیار مطلوب تعیین شده یعنی شفافیت جایگاه و اهمیت آموزش بالینی، طرح و برنامه درسی بالینی مدون و جامع، دانشجوی کارآمد، شرایط و امکانات مناسب محیط بالینی، تعاملات بین فردی موثر در محیط بالین و تعامل متقابل دانشکده و بالین در سطح مطلوب قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که سطح مطلوبیت بیشتر معیارهای مطلوب آموزش بالینی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد نسبت مطلوبی به دست آمد، با تقویت جنبه های مثبت و اصلاح نقایص و نقاط ضعف می توان گامی موثر در راستای ارتقای کیفیت برنامه آموزش بالینی پرستاری و رسیدن به سطح مطلوب برداشت./ح