مشکلات اجتماعی زنان در کشور آلمان به دلیل نداشتن حجاب به مراتب بیشتر از کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک بانوی تازه مسلمان آلمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاودهای دولت در زنجان با اشاره به اینکه برای انتخاب و رسیدن به حجاب اسلامی، راهی طولانی را پیموده است، گفت: مشکلات اجتماعی زنان در کشور آلمان به دلیل نداشتن حجاب به مراتب بیشتر از کشورهای اسلامی بوده و میتوان به جرأت عنوان کرد که حجاب به معنای واقعی پوشش شخصیت زن است.

"سیلویا شاه‌مرادی"با بیان اینکه حس خداجویی از12سالگی دروی پدیدآمده بود، افزود: سیستم کمونیسم در آلمان‌شرقی، اجازه رسیدن به خدا و مبداء جهان را به من نداده و پاسخ سئوالات خداجویانه را نتوانستم حتی از طریق کلیساها نیز بیابم.

وی اظهار کرد: تلاش برای یافتن مبداء جهان و خالق هستی در من ادامه یافت تا زمانی که با آشنایی با همسر مسلمانم برای این سئوالات خود پاسخی یافته و دین اسلام را به عنوان کاملترین دین پذیرفتم.

این بانوی تازه مسلمان آلمانیبا تأکید بر اینکه پس ازاقرار به توصیه و وحدانیت خداوند متعال درحضورامام جماعت مسجدی درهامبورگ، گام اول درشناخت خداوند متعال را برداشته است، ابراز کرد: شخصیت خداوند متعال را ازآیات قرآن‌کریم شناخته وبه این نتیجه رسیدم که خداهمان مقامی است که درسوره توحید به آن اشاره شده است.

شاهمرادی تصریح کرد: نقطه عطف گرایش من به حجاب و احکام اسلامی، سفر 4 سال گذشته من به سرزمین وحی و قرار گرفتن در کوه احد بود که با توضیحات مدیر کاروان ازاسلام و سختیها ومشقتهای هاجر، بانوی صبوراسلام در بیابانهای مکه، تأثیر فراوانی گرفتم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتخاب حجاب به من این امکان را داد که نشان دهم پوشش، نماد یک زن مسلمان بوده وخواستههای قرآن‌کریم از زن در قالب حجاب رعایت خواهد شد./س

برچسب ها: حجاب ، زنان ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.