در رقابت فشرده جوانان و سالمندان آلمانی برای پیدا کردن شغل، هر کدام مزیت هایی دارند؛ جوانان پر انگیزه هستند و سالمندان پرتجربه و کم توقع.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، رسانه های غربی بیکاری روزافزون در اروپا و تشکیل ارتشی بزرگ از جوانان جویای کار در قاره سبز را نشانه ای روشن از وضعیت ناامیدکننده اقتصاد در این منطقه می دانند به گونه ای که بر اساس آمارها، تقریبا در اتحادیه اروپا  از هر چهار نفری که می خواهد و می تواند کار کند یک نفر بیکار است.

اکنون گروه های رفاه اجتماعی آلمان اعلام می کنند که کاهش مستمری بازنشستگی، بسیاری از سالمندان این کشور را وادار کرده بعد از رسیدن به سن بازنشستگی نیز کار کنند و این موضوع، رقابت بین جوانان و سالمندان برای کسب فرصت های شغلی را موجب شده است؛ هرچند هر کدام از آنها مزیت هایی دارند. جوانان پر انگیزه هستند و سالمندان پرتجربه و کم توقع.

آمار جدیدی که دولت آلمان اخیرا منتشر کرده نشان می دهد در این کشور 82 میلیون نفری، بیش از 762 هزار سالمند بعد از رسیدن به سن بازنشستگی کار می کنند، این رقم نسبت به رقم مشابه سال 2000 میلادی 60 درصد افزایش یافته است که رقمی خیره کننده محسوب می شود.

حزب چپگرا نیز به عنوان یکی از احزاب مخالف دولت اعلام کرد درآمد بسیاری از زنان بازنشسته معمولا کمتر از سطح حداقل لازم برای گذران زندگی در این کشور است. اکنون شمار بیکاران در آلمان به 2.876 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است و باعث شده بسیاری از آلمانی ها به شدت نگران آینده اقتصادی و اجتماعی این کشور باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار