رئيس بخش بين الملل الاهرام العربي مصر گفت: آمريكا و اسراييل از رياست سه ساله جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد به دليل نقش تاثيرگذار تهران به شدت نگرانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ اسامه الدليل سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: ديدار رئيس جمهور مصر از ايران - پس از 30 سال قطع ارتباط ـ و تحويل رياست جنبش غیر متعهدها به كشور بزرگ و تاثيرگذاري چون ايران، از چنان اهميتي برخوردار است كه باعث نگراني شديد آمريكا و اسرائيل شده است.

رئيس بخش بين الملل الاهرام العربي مصر و ايران را دو قطب ثبات در منطقه خاورميانه دانست.

الدليل از فشارهاي آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي طرف هاي مصري بر مقامات قاهره براي جلوگيري از مشاركت محمد مرسي در اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران پرده برداشت.

اين روزنامه نگار مصري با اشاره به تلاش هاي واشنگن و رژيم صهيونيستي براي جلوگيري از نزديك شدن مصر به ايران تاكيد كرد كه توسعه مناسبات طرفين با سختي هايي همراه خواهد بود.

اسامه گفت: مانور ديپلماتيك كنوني در تهران در بر دارنده اين پيام براي دنيا و قدرت هاي سلطه گر است كه ايران منزوي نيست و توان رهبري سازماني بين المللي را دارد كه هدفش مشاركت در اداره جهان و تعيين سرنوشت جامعه بين المللي است.

اين كارشناس مصري دستيابي ملت ها به كرامت و حاكميت ملي، برقراري امنيت و صلح جهاني و مبارزه با تندروي و تروريسم را برنامه هاي پيش روي جنبش عدم تعهد عنوان و خاطرنشان كرد: ايران همه اين برنامه ها را در دوره 3 ساله آتي جنبش عدم تعهد رهبري خواهد كرد.

وي با اشاره به برخي محورهاي [پيش نويس ] بيانيه [پاياني] اجلاس عدم تعهد، تاكيد كرد كه تهران توانايي رهبري اين جنبش بين المللي براي اجرايي كردن اهداف آن را دارد.
 
رئيس بخش بين الملل الاهرام العربي موضوعات مربوط به فلسطين، سوريه، رژيم صهيونيستي و لزوم پايان اشغال فلسطين، لزوم پاكسازي جهان از سلاح هاي كشتار جمعي و هسته اي، تاكيد بر حقوق ملت ها دراستفاده از انرژي ارزان قيمت هسته اي و جلوگيري از استفاده ابزاري از مسئله حقوق بشر ضد ملت ها و دولت ها را از محورهاي بيانيه اجلاس تهران برشمرد.

اسامه درباره از سرگيري روابط ايران و مصر نيز تاكيد كرد كه طرفين بايد پس از 30 سال قطع ارتباط با جديت براي جبران گذشته و برقراري روابط محكم ميان دو ملت مصر و ايران تلاش كنند.

وي همكاري راهبردي ميان طرفين را حتي درسطح تحقيقات علمي و فناوري براي مصر بسيار مطلوب دانست و گفت: ايران حسن نيت و آمادگي اش را براي پشتيباني از انقلاب نوپاي مصر نشان داده است.
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، غیرمتعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار