پيش نويس بيانيه پاياني اجلاس غيرمتعهدها خواستار گفتگو بين سوريه و آمريکا شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الميادين، پيش نويس بيانيه پاياني که وزراي خارجه کشورهاي عضو  جنبش غيرمتعهدها آن را تهيه کرده اند خواستار تلاش همه طرف ها براي تسهيل ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل و نيز اجازه ارسال کمک هاي انساني به سوريه شد.
حمد محسن خبرنگار اين شبکه در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که اولين نشست وزراي خارجه کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها کمتر از يک ساعت به طول انجاميد افزود: در اين نشست ايران رياست اجلاس را از مصر تحويل گرفت و پس از پايان نشست ارسال پيام هاي سياسي منطقه اي آغاز شد.
فيصل المقداد معاون وزير امور خارجه سوريه به خبرنگاران گفت: ترکيه عضو جنبش غيرمتعهدها نيست بلکه عضو ناتو و نماينده اين سازمان عليه منافع و ملتهاي عربي است و از تروريسم عليه سوريه حمايت مي کند. در صورتي که ترکيه به حمايت خود از تروريست ها ادامه دهد بايد در فهرست کشورهاي حامي تروريسم قرار گيرد زيرا اين اقدامات نه تنها سوريه بلکه همه کشورها از جمله ترکيه را تهديد مي کند.
در ادامه گزارش آمده است: ترکيه يکي از وزراي خود را به اجلاس تهران اعزام مي کند ولي هنوز اين وزير را تعيين نکرده است.
مجتبي فردوسي معاون وزير خارجه ايران به خبرنگاران گفت: پيشنهاد محمد مرسي رئيس جمهور مصر براي تشکيل کميته اي چهارجانبه از ترکيه، مصر، ايران و عربستان با استقبال ايران روبرو شده است بخصوص که اين کشورها امکاناتي دارند که به حل مسالمت آميز بحران کمک مي کند.
در ادامه گزارش آمده است: منطقه به خط آتش سياسي و امنيتي تبديل شده است و همه تلاش ها در اين جهت است که سطح راه حل ها در مقابل سطح تنش ها افزايش پيدا کند. بر اساس بيانيه پاياني اجلاس فقط اسرائيل است که همه کشورها درباره محکوميت اقدامات اشغالگرانه و جنايات آن با يکديگر توافق نظر دارند.

برچسب ها: سوریه ، ایران ، اجلاس ، بیانیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار