رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:‌ در حاشيه اجلاس تهران در مورد حل بحران سوريه با برخي کشورهاي حاضر رايزني خواهيم کرد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر  در شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در تهران، علاءالدين بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جمع خبرنگاران با تاكيد بر تاثيرگذاري اجلاس تهران در معادلات جهاني گفت: برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد در جمهوري اسلامي ايران يک گام بلند سياسي بوده و در افزايش وجهه مثبت كشورمان در عرصه جهاني موثر خواهد بود.

وي در ادامه افزود: علي‌رغم تبليغات منفي آمريکا و هم‌پيمانانش در منطقه، اجلاس جنبش سران عدم تعهد با کيفيت هرچه بيشتر نسبت به اجلاس‌هاي قبلي در حال برگزاري است.

نماينده مردم بروجرد در مجلس با بيان اينکه اعضاي گروه نم حدود دو سوم از ظرفيت سياست خارجي جهان را در اختيار دارد، خاطر نشان کرد: يکي از مهمترين اتفاقاتي که در اجلاس تهران رخ داد حضور دبير کل سازمان ملل متحد علي‌رغم فشارهاي آمريکا و جمعي از دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران بود.

بروجردي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران پيرامون حل بحران سوريه در حاشيه اجلاس تهران گفت: تروئيکاي سران جنبش عدم تعهد يعني مصر رئيس قبلي، جمهوري اسلامي ايران رئيس فعلي و ونزوئلا رئيس بعدي اين اجلاس و کشورهاي همسايه سوريه که عضو اين جنبش هستند يعني عراق و لبنان ترکيب مناسبي براي رايزني و اتخاذ تصميمات مناسب دراين خصوص خواهند بود.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا سوريه گروه تماس را  قبول دارد يا خير، گفت:‌طي ديداري که با بشاراسد رئيس جمهور سوريه داشتم وي معتقد بود به لحاظ اعتمادي که به جمهوري اسلامي ايران دارد از هر قدمي که اين كشور براي حل بحران سوريه بردار حمايت خواهد کرد .

بروجردي در ادامه تصريح کرد: جنبش عدم تعهد يکي از بزرگترين ظرفيت سياسي جهان بوده و بايد از ظرفيت‌هاي آن براي حل بحرانهاي موجود در منطقه خصوصا بحران سوريه استفاده كرد.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين در خصوص تاثير اجلاس نم در مقابله با تروريسم جهاني گفت: تروريسم يکي از پديده‌هاي زشت جهان امروز بوده که کشورهايي همچون عراق، افغانستان و سوريه از ان رنج مي‌برند وقطعا  يکي از سياست‌هاي جنبش عدم تعهد مبارزه با تروريسم و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار