دبير كل سازمان ملل متحد بمنظور شركت در شانزدهمين اجلاس سران عضو جنبش عدم‌ تعهد، دقايقي پيش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مستقر در فردوگاه مهرآباد تهران، هواپيماي حامل بان‌كي‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد دقايقي پيش در اين فرودگاه به زمين نشست.

مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، محمد خزاعي نماينده ايران در سازمان ملل و مرتضي تمدن استاندار تهران از دبير كل سازمان ملل استقبال مي‌كنند.

بان كي مون در اولين اظهار نظر خود پس از ورود به تهران خواستار ديدار با رهبر معظم انقلاب شد و گفت: ايران نقش مهمي در معادلات سياسي منطقه داشته و مي‌تواند در حل بحران سوريه تاثيرگذار باشد.

وي در ادامه با تشكر از ميهمان‌نوازي ايرانيان در سفر پيشين خود به كشورمان افزود: خوشحالم كه به عنوان دبير كل سازمان ملل متحد در ايران هستم و اميدوارم طي حضور در تهران با مقامات ارشد اين كشور ديدار و گفتگو داشته باشم.

دبير كل سازمان ملل همچنين تصريح كرد: اميدوارم در اين سفر با تاريخ و فرهنگ غني ايران بيش از گذشته آشنا شوم.

گفتني است مراسم استقبال رسمي از دبير كل سازمان ملل متحد در فرودگاه مهرآباد تهران هم‌اكنون به صورت زنده و مستقيم از شبكه بين‌المللي خبر در حال پخش است.

بان کی‌مون هشتمین دبیرکل سازمان ملل متحد،  متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۴۴در کره جنوبی است و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته امور اداری در دانشگاه هاروارد به پایان برده‌است كه کار خود را به طور رسمی از ۱۱ دی ۱۳۸۵ آغاز کرده‌است.

شايان ذكر است شانزدهمین اجلاس سران  جنبش عدم تعهد در روزهای نهم و دهم شهریور پنجشنبه و جمعه هفته جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهاي ‌پيام/س2
برچسب ها: اجلاس ، ملل ، مقامات ، سران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار