استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی در شهرستان اهر از پرداخت ده میلیون ريال کمک هزینه معیشت به آسیب دیدگان از زلزله در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی گفت: با اختصاص دویست میلیارد ريال اعتبار از سوی دولت برای هر خانوار روستایی زلزله زده ده میلیون ريال بلاعوض به عنوان کمک هزینه معیشت در روزهای آتی پرداخت می شود.

وی، اولویت بازسازی در مناطق روستایی را با افراد ساکن دائم در روستاها اعلام کرد و افزود: در اولویت دوم نیز افرادی که بصورت فصلی و در فصل کشت و کار در مناطق روستایی حضور دارند خواهد بود.

این مقام مسئول تشکیل ستاد بازسازی مناطق زلزه زده و استقرار آنها را دراین مناطق را موجب تسریع در عملیات اجرائی، هماهنگی در روندکاری و تأمین سریع نیازها، نظارت بر عملیات بازسازی برشمرد و افزود: باید ستاد بازسازی نقش اساسی خود را در اطلاع رسانی، جذب کمک های مردمی و مشارکت خیرین را در جهت تسریع در بازسازی اماکن روستایی قبل از رسیدن فصل سرما فراهم نماید.

بیگی تأکید کرد: سازمان جهادکشاورزی استان نیز موظف است همراه و همگام با بنیاد مسکن که در حوزه اماکن روستایی فعال است، با ارزیابی کامل و انجام کارهای کارشناسی و عقد قراردادهای لازم همزمان با مسکن روستایی نسبت به ساخت اماکن دامی اقدام نماید.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از آغاز اعطای وام ساخت مسکن از روستایی تا سقف 14 میلیون تومان با تشکیل پرونده و تحویل آن در محل روستاهای زلزله زده خبر داد و افزود: در جهت رفاه حال روستائیان با مصوبه هیئت وزیران باز پرداخت این وامها بعد از سه سال خواهد بود و با دوره زمانی 15 سال و با کارمزد 4 درصد خبر داد و در شهرها نیز مبلغ 20 میلیون تومان و برای واحدهای تعمیری مبلغ 5 میلیون تومان از طریق بانک مسکن با معرفی بنیاد مسکن با اخذ تضمین سند املاک آسیب دیده و در صورت فاقد سند بودن با سفته در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد./س

برچسب ها: پرداخت ، هزینه ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.