اقدام اخیر دولت میانمار، روشی جدید برای ترساندن گروههای امدادرسان از کمک به مسلمانان این کشور است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بهانه کشتار مسلمانان میانمار از هشتم ژوئن و از شهر "روهینگیا" آغاز شد. دولت میانمار ادعا می کند که در ابتدا گروهی از مسلمانان به خانه های گروهی از بودایی ها حمله کرده و تعدادی از آنان را کشته و زخمی کردند و از همین رو بودایی ها در انتقام به این اقدام به کشتار مسلمانان دست زدند. هرچند سندی از اقدام مسلمانان در شروع این موضوع اعلام نشد اما بودائیان مورد حمایت دولت بدون هیچ مزاحمتی دست به کشتار مسلمانان زدند.

اکنون نیز دولت میانمار در ادامه سرکوب مسلمانان، 12 امدادرسان را به اتهام کمک به مسلمانان روهینگیا بازداشت کرده است و جرم آنها را مشارکت در خشونت های فرقه ای می داند. هرچند سه نفر از کارکنان کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و یک سازمان غیردولتی، در یک برنامه نمایشی از سوی تین سین رئیس جمهور میانمار عفو شدند اما همچنان چهار امدادرسان بین المللی در بازداشت هستند.

رسانه های مستقل منطقه معتقدند این اقدام دولت میانمار، روشی جدید برای ترساندن گروههای امدادرسان از کمک به مسلمانان این کشور است چراکه پیش از این نیز چهار عضو سازمان غیردولتی پزشکان بدون مرز توسط دولت میانمار دستگیر و پس از ارعاب و تهدید، آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار