هم اکنون میزان بیکاری در پرتقال به سطح رکورد رسیده، حقوق ها و دستمزدها کاهش یافته و دست آخر درآمدهای مالیاتی نیز به حداقل رسیده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی در اروپا هر روز دامنه و وسعت بیشتری به خود می گیرد و اکنون هیچ عضو این منطقه نمی تواند نسبت به تبعات بد آن برای اقتصاد و جامعه خود بی توجه باشد.

کشور پرتقال یکی از این مناطق است که به خاطر اتفاقات موجود در کشور همسایه خود یعنی اسپانیا، بیش از دیگر کشورها از این موضوع آسیب دیده است. مردم این کشور می گویند اوضاع اجتماعی شهروندان پرتغالی روز به روز بدتر می شود و بسیاری از کسب و کارها در پرتغال بعلت نبودن تقاضا تعطیل شده است.

بنا بر آمارها، در پرتغال همانند کشور همسایه اش، اسپانیا ساخت و ساز و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرحها و پروژه ها روز به روز کمتر می شود. در حال حاضر شاخص بیلان اصلاحات اقتصادی در پرتغال، منفی است. چون میزان بیکاری به سطح رکورد رسیده، حقوق ها و دستمزدها کاهش یافته و دست آخر درآمدهای مالیاتی نیز به حداقل رسیده است.

به همین خاطر، بازرسان گروه سه جانبه صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و نیز کمیسیون اتحادیه اروپا بار دیگر برای بررسی میزان اصلاحات اقتصادی صورت گرفته در پرتغال، امروز عازم لیسبون، پایتخت این کشور شدند.

کارشناسان پرتقالی با اشاره به نوع برخورد اتحادیه اروپا با مشکلات این کشور معتقدند که مشکل اصلی راهبردی های اتحادیه اروپا است که فکر می کند تنها از طریق صرفه جویی و رضایت اقتصادی می توان از این بحران خارج شد و هیچ چشم اندازی برای رشد و توسعه سالم در نظر گرفته نشده است.

با توجه به محبوبیت فوتبال در دو کشور اسپانیا و پرتقال، دولت های این دو کشور بیم دارند ادامه بحران اقتصادی منجر به کاهش استقبال مردم و رسانه ها از فوتبال در این مناطق و در نتیجه وارد شدن ضربات بیشتر به درآمدهای آنها شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار