وزیر سرمایه گذاری مصر ابراز امیدواری کرد چین سرمایه گذاریهایش را در آینده ای نزدیک در بخش زیرساختها و بخشهای گردشگری و ساخت و ساز در مصر افزایش دهد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛اسامه صالح که رئیس سازمان دولتی سرمایه گذاری و مناطق آزاد مصر نیز است این سخنان را در مجمع اقتصادی و تجاری چین و مصر مطرح کرد.

صالح گفت اوضاع اجتماعی مصر به تدریج در حال باثبات شدن است و دولت جدید هدفش تقویت سرمایه گذاری در بخش انرژی و منابع آبی و جاده ها و لجستیک و پزشکی و ساخت و ساز است. 

وی افزود مصر طرحهای جدید از جمله ساخت بزرگراهی به طول 440کیلومتر ، یک فرودگاه و یک بندر خدمات لجستیکی را بررسی می کند . محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز به مناسبت برگزاری این همایش ابراز امیدواری کرد که مصر و چین به تحول تکنولوژیکی دست یابند تا مصر در زمینه صنعتی بتواند از چین کمک تکنولوژیکی بگیرد .

هم اکنون هزار و صدو سی و سه شرکت چینی در مصر سرمایه گذاری کرده اند .بیشتر فعالیتهای این شرکتها در زمینه های صنعتی ،‌ گردشگری ، ساخت و ساز ،‌کشاورزی و صنایع خدماتی است . 

در سال گذشته میلادی حجم تبادل تجاری دو جانبه بین چین و مصر بیست و شش درصد افزایش یافت و به هشت میلیارد و هشتصد میلیون دلار آمریکا رسید علاوه بر اینکه صادرات مصر نیز چین به یک و نیم میلیارد دلار رسید.
برچسب ها: مصر ، چین ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار