اعضای کمیته راهبری طرح بین المللی حفاظت از تنوع زاگرس مرکزی به زودی طی بازدیدی که از سایت پروژه در استان فارس خواهند داشت، از نزدیک با چالشهای اجرای طرح آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  کارنامی افزود: به دنبال بازنگری چهار چوب منطقی طرح و تصویب آن در کمیته راهبری، به زودی اعضای کمیته راهبری طرح بین المللی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی ، طی بازدیدی که از سایت پروژه در استان فارس و در محدوده پایلوت کر – کامفیروز خواهند داشت ، از نزدیک با مسائل و چالشهای در پیش روی این طرح اساسی خواهند یافت.
دراین بازدید یک روزه، هریک از دستگاههای مرتبط با مسائل توسعه ای اثر گذار برحفاظت از تنوع زیستی، دیدگاه های خود را برای رفع چالشها و تعارضات موجود ارائه کرده و به تبادل نظر درباره آنها بپردازند.
ابراهیمی وضعیت گردشگری ناپایدار در منطقه حفاظت شده تنگ بستانک واقع در استان فارس به منظور شناسایی و پیشنهاد راهکارهای عملی جهت تحقق توسعه پایدار آن و نیز بررسی وضعیت آلاینده های کشاورزی ورودی به رودخانه کر جهت یافتن راهکارهای عملی اصلاح کیفیت آب در استان فارس با مشارکت جوامع محلی را مهم ترین محورهای این بازدید اعلام کرد.
طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی توسط سازمان حفاظت محیط زیست و با حمایت صندوق جهانی تسهیلات محیط زیست ( GEF) و دفتر عمران سازمان ملل متحد در تهران (UNDP) در حال اجرا بوده و اخیر" بازنگری در چهار چوب اجرایی آن در آخرین نشست کمیته راهبری طرح مورد تصویب قرار گرفته است .
مطابق با سند پروژه، کمیته راهبری بالاترین مرجع تصمیم گیری های کلان پروژه بوده و متشکل از نمایندگان تام الاختیار دستگاه های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت امور خارجه ، سازمان امور عشایر ، سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و نمایندگان تشکلهای زیست محیطی است./س


برچسب ها: فارس ، کمیته ، زاگرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.