میزان تولید آبزیان در استان زنجان طی هفت سال گذشته 500 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع تولید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال 84 حدود یک میلیون و 700 هزار تن بوده است گفت:

میزان تولیدات کشاورزی در سال 90 در استان زنجان به 2 میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

تاراسی افزود:با وجود مشکلاتی چون خشکسالی، آفات نباتی و محدودیت‏های دیگری که برای کشاورزان وجود داشت میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان زنجان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر 169 میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان زنجان اختصاص یافته است، تصریح کرد: امیدواریم با ارائه تسهیلات کم بهره به کشاورزان امسال نیز شاخصها را ارتقا دهیم.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در زمینه تولید آبزیان در استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تولید آبزی قبل از روی کار آمدن دولتهای نهم و دهم 870 تن بوده است، اظهار کرد: طی پارسال میزان تولید آبزیان در استان به 5 هزار و 500 تن افزایش پیدا کرده است.

تاراسی سطح زیر کشت باغات استان زنجان را قبل از دولتهای نهم و دهم 42 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این میزان به 64 هزار هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید زیتون از 14 هزار تن در سالهای گذشته به 36 هزار تن در سال90 رسیده است،ادامه داد: میزان محصولات دامی نیز در طول این هفت سال افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون در استان زنجان خاطرنشان کرد: در طول هفت سال خدمت دولتهای نهم و دهم میزان ضریب مکانیزاسیون استان از 0.64 درصد به 1.2 درصد افزایش یافته است./س

برچسب ها: رشد ، تولید ، آبزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.