رئیس جمهور ترکمنستان با تأكيد بر در انسان دوستي ميان كشورها گفت: صلح، عدالت، و انسان دوستي براي كشور تركمنستان حائز اهميت است و زمان آن رسيده كه قوانين حقوقي خود را در ميان قوانين بين المللي نيز تقويت كنيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در اجلاس نم، رئيس جمهور تركمنستان با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس سران غيرمتعهد ها اظهار داشت: اين اجلاس در سطح بسيار بالا و موفقي برگزار شد و از سوي ديگر اجلاس عدم تعهد در شرايطي برگزار شد كه برخي از كشورها در بحران و شرايط نابساماني به سر مي برند.

وي ادامه داد: كشور تركمنستان تأكيد فراواني را بر خلع سلاح دارد و رژيم صهيونيستي كه خود داراي كلاهك هاي هسته اي است ادعاي عدم فعاليت در اين زمينه را مي كند و تركمنستان توصيه و تأكيد خود را به كشورهاي عضو عدم تعهد در راستاي خلع سلاح مي كند.

وي با اشاره به فعاليت هاي تركمنستان با كشورهاي آسيايي عنوان كرد: كشور ما از اين پس پيشنهادات دولت هايي را كه به دنبال خلع سلاح هستند را دنبال مي كند و در چارچوب جنبش عدم تعهد از تمام همكاري ها و مشاركت هاي حمایت می کنیم.

رئيس جمهور تركمنستان تصريح كرد: رشد و پيشرفت اقتصادي باعث مي شود تا فعاليت هايي در سطح بين المللي ميان كشورها گسترش يابد و با درك اين مسئله كشور ما موافق ايجاد زمينه هايي براي حفظ منافع خود است.

وي به اطمينان و اعتماد كامل كشور تركمنستان به اهداف كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد اشاره و گفت: ما اطمينان كامل به اعضاي اين جنبش داريم و مي دانيم كه تمامي تلاش خود را در راستاي پيش برد اهداف كشورهاي ضعيف به كار خواهند گرفت و بر اين باور هستيم كه همكاري هاي بين المللي يكي از بخش هاي مهم مشاركت منطقه و ملي است.

وي به تأكيد تركمنستان در انسان دوستي ميان كشورها اشاره و خاطرنشان كرد: صلح، عدالت، و انسان دوستي براي كشور تركمنستان حائز اهميت است و زمان آن رسيده كه قوانين حقوقي خود را در ميان قوانين بين المللي نيز تقويت كنيم.

 
این مقام ارشد ترکمنستان در راستاي نقض حقوق بشر توسط برخي از مدعيان اين امر ابراز تأسف كرده و خاطرنشان كرد: كشورهاي مدعي حقوق بشر با اعلام جنايات وقيحانه خود به راحتي اصل حقوق بشر را نقض مي كنند.

 
وي در پايان با اشاره به تصويب سند نهايي اجلاس عدم تعهد گفت: بنده عقيده دارم در چارچوب اين جنبش مي توان به تمام عوامل و عناصري كه منجر به شكوفايي كشورها شود دست يافت و تمامي كشورهاي عضو عدم تعهد بايد دست برادري به يك ديگر داده و اهداف مشترك خود را دنبال كنند.
 
انتهای پیام/پ2
برچسب ها: اجلاس ، نم ، ترکمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار