نخست وزير نپال گفت: نم نيروي بزرگي در صحنه بين الملل است و در واقع صداي بي صداها و قدرت بي قدرتها است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ بابوران باسالي نخست وزير نپال در اجلاس سران عدم تعهد ضمن تبريک به رئيس جمهور کشورمان براي رياست کشورهاي عدم تعهد گفت: ايران تاريخي غني دارد و از جمهوري اسلامي ايران به خاطر مهمان نوازيش تشکر مي کنيم.

وي ادامه داد: کشورهاي عضو نم بايد با يکديگر انسجام داشته باشند تا بتوانيم در برابر فشار کشورهاي انپرياليسمي بايستيم.

نخست وزير نپال با اشاره به اينکه امروز يک نابرابري بر دنيا حاکم شده اظهار داشت: جنبش عدم تعهد زماني به وجود آمد که کشورها سعي در کسب استقلال در مقابل اشغالگران داشتند.

بابوران باسالي با انتقاد از خشونتهاي اسرائيل در فلسطين افزود: فلسطين بايد استقلال پيدا کند و خوشنت هاي اسرائيل در اين کشور به پايان برسد.

نخست وزير نپال تاکيد کرد: اکنون زمان آن فرا رسيده که نظم جهاني عادلانه حاکم شود و کشورهاي نم مي توانند اين نظم را برقرار کنند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد بخشي از توليد ناخالص کشورهاي ثروتمند به کشورهاي فقير اختصاص يابد گفت: در حال حاضر کشورهاي فقير به حاشيه رانده شده اند و ما وظيفه مهمي در تقويت اين کشورها داريم.

وي خواستار تقويت همکاريهاي ميان کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد شد و اظهار داشت: بايد ظرفيت سازيهاي لازم صورت گيرد تا کشورهاي عضو نم هم به توسعه اي بيش از اين دست يابند.

نخست وزير نپال خاطر نشان کرد: نم نيروي بزرگي در صحنه بين الملل است و در واقع صداي بي صداها و قدرت بي قدرتها است.
 
انتهای پیام/پ2

برچسب ها: نپال ، اجلاس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار