معاون رئيس جمهور نيجريه گفت: ما از آهستگي پيشرفت اصلاح ساختار سازمان ملل متحد نگران هستيم.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، مستقر در اجلاس نم؛ معاون رئيس جمهور نيجريه در نشست اجلاس کشورهاي غير متعهد ضمن ابراز همدردي با زلزله زدگان ايراني گفت: اجلاس تهران موجب مي شود تا ما به پيشرفتهاي پايدار که همان تحقق صلح دائم است، دست پيدا کنيم.

وي ادامه داد: شانزدهمين اجلاس کشورهاي غير متعهد به ما فرصت مي دهد تا برنامه هاي شرم و شيخ را عملي کنيم و همچنين امکان اصلاح اين برنامه ها را فراهم مي کند.

معاون رئيس جمهور نيجريه با اشاره به اصلاح ساختار سازمان ملل گفت: جنبش غير متعهدها در عرصه جهاني بسيار تاثير گذار است و نم از زمان تاسيس خود به تحقق اهدافش بسيار پايبند بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه نيجريه به دنبال تحقق آزادي است اظهار داشت: ما خواستار عدم دخالت در امور ديگر کشورها، احترام به حاکميت تمامي سرزمين ها و حل و فصل نزاعات بين المللي از طريق مذاکرات صلح آميز هستيم و هميشه به اين اصول و آرمان ها پايبند بوده ايم.

وي با اشاره به اينکه تحولات زيادي در عرصه جهاني اتفاق افتاده افزود: بايد ظرفيت جنبش غير متعهدها را تقويت کنيم و همچنين بايد براي اصلاح ساختار سازمان ملل به فکر چاره اي باشيم.

معاون رئيس جمهور نيجريه تصريح کرد: بايد از جنگهاي آينده جلوگيري کنيم و همچنين همايش هاي بين المللي را در مورد خلع سلاح و از بين بردن کامل سلاح هاي هسته اي برگزار کنيم. 

وی با اشاره به اينکه آفريقا عاري از سلاح هاي هسته اي است گفت: بايد قاره آفريقا براي همه کشورها الگو باشد و خوشبختي تمام ملتها آرزوي حقيقي ما است. 
معاون رئیس جمهور نیجریه به ضرورت بازنگري در قوانين تجارت سلاح اشاره کرد و گفت: بايد قوانين جديدي را تصويب کنيم تا به صورت جد جلوي تجارت سلاح را بگيرند .

وي تاکيد کرد: بايد بازنگري را در مديريت جهاني داشته باشيم و همچنين کشورها در سازمان ملل بتوانند صداي خود را به گوش جهانيان برسانند.

وي افزود: ما از آهستگي پيشرفت اصلاح ساختار سازمان ملل نگران هستيم .

معاون رئيس جمهور نيجريه افزود: آفريقا کشور بزرگي است و بايد بي عدالتي ها در مورد آن اصلاح شود.

وي خاطر نشان کرد: بايد فلسطين هم جزو سازمان ملل قرار بگيرد و بتواند نقش خود را در عرصه بين المللي بازي کند.
 
انتهای پیام/پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار