از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بسیار خرسند هستیم، چرا که کشوری مثل ایران میزبان آن است کشوری مهم در جامعه جهانی که در راستای منافع ملتها عمل می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، برخی از واکنش ها و مواضع بیان شده در خصوص اجلاس عدم تعهد به شرح زیر است:
سید محمد مجید الشیخ، سفیر عراق در ایران: نشست تهران می‌تواند نقشی سرنوشت‌ساز در تقویت و تحکیم بیداری ملت‌ها داشته باشد و این بیداری و هوشیاری را در مسیری صحیح قرار دهد.

غالب قندیل، تحلیلگر مسائل راهبردی: ایران می‌تواند از ظرفیت اجلاس برای حل بحران سوریه استفاده کند.

نوام چامسکی، تحلیلگر ارشد مسائل آمریکا: آمریکا و غرب در تقابل با ایران تنها هستند. اگر چه ایالات متحده و اروپا متفق القول هستند که ایران به دلیل تلاش برای برهم زدن ثبات منطقه مستحق مجازات است، اما باید گفت در این زمینه آنها بسیار تنها هستند چراکه دولت‌های جنبش عدم تعهد از حق ایران برای دستیابی به اورانیوم غنی شده حمایت کرده‌اند.

معتز خلی، نماینده دائم مصر در سازمان ملل: حضور محمد مرسی، رئیس جمهور مصر به عنوان رئیس دوره‌ای جنبش عدم تعهد در تهران برای مصر بسیار مهم است.

روزنامه هندوستان تایمز:‌ تلاش‌های فوق‌العاده رهبران ایران و برگزاری این نشست در تهران نشان دهنده نقش ایران در تحولات جهانی است و مدرکی برای شکست سیاست منزوی سازی ایران از سوی آمریکا به شمار می‌آید.

شبکه خبری الجزیره: این واقعیت که بان‌کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد همراه با مقامات بلندپایه 120 کشور دیگر در این هفته برای نشست غیرمتعهدها در تهران حضور می‌یابند، نشانه آشکاری بر این واقعیت است که ماشین تبلیغاتی آمریکا ـ اسرائیل که می‌خواستند ایران را به خاطر برنامه هسته‌ای پذیرفته شده‌اش منزوی شده نشان دهند، شکست سختی خورده است.

فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه:‌ما از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران بسیار خرسند هستیم، چرا که کشوری مثل ایران میزبان آن است کشوری مهم در جامعه جهانی که در راستای منافع ملتها عمل می کند و عرصه بین الملل را در این زمینه به تحرک وامی دارد. ما معتقدیم برنامه هسته ای ایران مسالمت آمیز است و باید مورد حمایت واقع شود.
روزنامه هندی «اکونومیک‌تایمز»: ایران همایش جهانی کشورهایی که خود را غیرمتعهد می‌دانند را با در خواست برای جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سیلی به شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرد. روزنامه اکونومیک‌تایمز نوشت ایران در پی آن است تا از این همایش یک هفته‌ای به عنوان نمایش ارتباط‌های خود در سطح جهان استفاده کند.

ولید ستار، رییس اداره کشورهای همسایه وزارت خارجه: کنفرانس جنبش عدم تعهد توانسته از همان ابتدا با التزام به منشور جنبش در راستای آزادی ملت ها و تثبیت حقوق بشر تلاش شایانی کند.

ابراهیم دباشی، معاون نماینده لیبی در سازمان ملل : این کنفرانس فرصتی است تا سران کشورهای عدم تعهد با اتخاذ تصمیماتی بر همپیمانی کشورهای عضو تاکید کرده و تدابیر ضروری جهت مقابله با تهدیدات علیه کشورهای عضو را اتخاذ کند.

سلام سعید، سفیر لائوس در سازمان ملل: ایران در منطقه کشوری مهم از نظر سیاسی و اقتصادی است و تاثیرگذاری آن می تواند حلال مناقشات خاورمیانه باشد.

عثمان جراندی، سفیر تونس در سازمان ملل: در دستور کار نشست جنبش غیرمتعهدها تعهد، طیف گسترده‌ای از مسائل نظیر مسائل سیاسی، اقتصادی منطقه‌ای و مسائل سیاست منطقه‌ای مطرح می‌شود و تمامی اعضای جنبش مصمم هستند راه‌حل‌هایی برای مشکلات موجود در حوزه‌های مذکور پیدا کنند. 
 رادیو آلمان: اگر دبیرکل سازمان ملل نتواند سران حکومت ایران را نسبت به توقف برنامه نظامی هسته‌ای متقاعد کند، باید در انتظار انتقادهای شدید باشد.

وزیر خارجه کشور پادشاهی سوازیلند: در این اجلاس کشورهای عضو با توجه به نقش و نفوذی که دارند می‌توانند در ارتباط با حل مشکلات جهانی با یکدیگر گفت‌وگو و به اتخاذ راهکار بپردازند.

پیام 74 نفر از نخبگان جهان به اجلاس سران جنبش غیرمتعهد در تهران: هفتاد و چهار نفر از نخبگان جهان در قالب اعضای کمیته نخبگان دبیرخانه دائمی ائتلاف جهانی برای صلح عادلانه، ضمن اعلام همراهی خود با شرکت کنندگان اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران، استقرار نظام مدیریت جهانی بر پایه صلح عادلانه و مقابله با اشکال مختلف فقر و تروریسم را خواستار شدند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا: اجلاس عدم تعهد در ایران با حضور صد کشور جهان نشان از پیشی گرفتن این اجلاس از اجلاس مجمع عمومی سازمان در نیویورک است. ایران به دنبال اصلاح ساختار سازمان برای مدیریت بهتر اوضاع جهانی است.

خبرگزاری چینی شینهوا: بحران سوریه، موضوع هسته‌‌ای ایران همراه با افزایش تهدیدات علیه آن و روابط ایران و مصر موضوعاتی هستند که در کنار مباحث سنتی مورد نظر جنبش عدم تعهد باعث تفاوت اجلاس تهران با دیگر اجلاس عدم تعهد شده است.

روزنامه القدس العربی: پس از گذشت پانزده سال از برگزاری نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی در ایران بار دیگر این کشور با موفقیت میزبان اجلاس سران جنبش غیر متعهدها شده است.

په‌په اسکوبار، تحلیلگر سرشناس آسیاتایمز: تنها با نگاه به نقشه می‌توان فهمید که بیشتر کشورهای آمریکای لاتین، آسیای جنوبی، آفریقا و خاورمیانه در این اجلاس شرکت کرده‌اند و سعی دارند به عنوان جامعه واقعی بین‌المللی، برای حل مشکلات بین‌المللی راه حل ارائه کنند.

رمزی عزالدین رمزی، قائم مقام وزیر خارجه مصر: بسیار خرسندیم که ریاست نم را به ایران واگذار می‌کنیم؛ این در حالی است که شرایط منطقه و جهان بسیار حساس‌تر و با اهمیت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز: در حالی که ایران میزبان بزرگترین کنفرانس بین‌المللی است که ظرف 33 سال گذشته برگزار کرده قصد دارد از زورآزمایی طولانی مدتش با قدرتهای غربی بگوید که روز به روز بیشتر متقاعد می‌شوند ایران به سمت تولید بمب هسته‌ای حرکت می‌کند. اعلام حضور مرسی و بان‌کی مون به منزله شکست تلاشهای آمریکا برای منزوی کردن ایران و فلج کردن آن با تحریم‌ها تلقی شد.

روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه روسی: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد به اعتبار بین‌المللی خود افزوده و از شدت نفوذ تحریم‌های اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور می‌کاهد.

صلاح حسب الله،‌ استاد علوم سیاسی دانشگاه بنهای مصر: سفر مرسی به تهران و نزدیکی او به ایران می‌تواند، یکی از راه‌های مقابله با ایجاد رعب و وحشت ساختگی از ایران در منطقه باشد.

نشریه فرانسوی نوول آبزرواتور: تهران روز گذشته تلاش خود برای جلب حمایت کشورهای غیرمتعهد از برنامه هسته‌ای ایران، مسئله فلسطین و بحران سوریه در برابر غرب را به تصویر کشید.

دنیگا خلیدوف، معاون موسسه مطالعات مسایل ژئوپلوتیک روسیه: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد باید در راه توسعه حرکت کنند و مقابل سیاست های استعمارگری غرب بایستند. وابستگی سیاسی و اقتصادی برخی اعضای جنبش عدم تعهد به آمریکا و غرب وزن این جنبش را در مناسبات بین المللی از دست داد و میزبانی ایرانی فرصت خوبی برای تقویت اهداف آن است.
شبکه آمریکایی'فاکس نیوز: حضور 'بان کی مون'، دبیر کل سازمان ملل در تهران برای شرکت در اجلاس جنبش غیرمتعهدها این سفر را نشانه شکست سیاست باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دانست.

 

ساموئل سانتوس لوپز، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه: نیکاراگوئه همواره در همه سازمان های منطقه ای و بین المللی موضع مشخص و روشنی در قبال موضوع هسته ای صلح آمیز ایران داشته و از حق مسلم کشورها و ملت ها برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، برای رفاه حال ملت ها حمایت کرده است.

جی جو مارینای معاون اول رئیس جمهور فیلیپین: جمهوری اسلامی ایران یکی از تاثیرگزارترین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است و به دلیل نقش تاثیرگزار و صلح طلبی که دنبال می‌کند می تواند در زمان ریاست سه ساله نم اهداف این جنبش را محقق کند.

ساکائه کوماتسوزاکی، عضو ژاپنی کمیته همبستگی آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا: دستیابی جمهوری اسلامی ایران به انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز ضروری است.

یرژان قاضی خانوف، وزیر امورخارجه قزاقستان: از ایران به خاطر میزبانی این اجلاس تقدیر می‌کنم و مطلع شدم که حضور بسیار خوبی از سران کشورها در این اجلاس بوده است و از این حضور نیز تقدیر می‌کنم. امیدوارم که این نشست به پیشرفت کشورهای در حال توسعه بینجامد.

یاسو هوگاتا، عضو حزب کمونیست ژاپن و نماینده سابق پارلمان این کشور: برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران در شرایط کنونی بسیار مهم است. به طور طبیعی ایران طی 3 سال آینده ریاست این جنبش را برعهده خواهد داشت. این افتخار بزرگی است و امیدواریم ایران گام‌های مثبتی برای حل موضوعات مختلف جهانی بردارد.

خالد بن‌ احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین: با وزیر خارجه ایران در رابطه با چگونگی موفقیت این نشست رایزنی کردیم و اینکه چگونه باید در 3 سال آینده جنبش عدم تعهد اداره شود. امیدوارم این نشست منجر به نتایج خوبی برای اعضای این جنبش شود.

میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان: آرزومندیم که این کنفرانس تصمیماتی را بگیرد که واقعا بر اساس عدم تعهد باشد و به نفع مردم محروم منطقه و جهان تمام شود. باید به صلح و دموکراسی و دوری از خشونت و پیشرفت کشورها و ملت‌هایی که محتاج هستند متعهد باشیم.

محمدالمبارکی، مدیرکل اداره سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امورخارجه کویت: این نشست در شرایط دشوار کنونی نشستی مهم است و اسناد این اجلاس را به زودی به جامعه جهانی ارائه خواهیم داد. اول از همه حق ایران برای داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسیم دوم ما به هیچ عنوان دخالت در ایران را نمی پذیریم و هرگونه اختلاف با ایران باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق آژانس حل شود.

فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهور آفریقای مرکزی: نشست عدم تعهد نشست کشورهای مهم و ملت‌های مهم جهان است و امیدواریم این نشست اهداف و آرمان مردم عضو این جنبش را محقق کند.

روزنامه دیلی نیوز مصر: سفر مرسی جو غالب رسانه‌ای مصر را از آن خود کرده و ستون‌نویسان بیشتر روزنامه‌های مصر، توجه و تمرکز خود را بر این موضوع معطوف کرده‌اند.

روزنامه فایننشال تایمز: رئیس جمهور مصر به ایران خط فاصله میان مصر قدیم و مصر جدید است. برای ایران نشست «نم» فرصتی طلایی برای تنظیم مجدد وجهه بین‌المللی خود در مقابل فشارهای اروپا و آمریکا و تحریم‌های بانکی و نفتی علیه این کشور است. مهمترین نکته این نشست این است که بعضی از کشورهایی که در آن حضور می‌یابند از کشورهایی هستند که به ایران در خارج شدن از فشار تحریم‌ها کمک می‌کنند. 

الامینی، نخست وزیر سوازیلند: چشم به آینده موفق این جنبش بین المللی دوخته ایم. امیدوارم جنبش عدم تعهد بتواند قدمهای موثری در راستای صلح و امنیت پایدار در کشورها ایفا کند.

ریاض مالکی، وزیر امورخارجه فلسطین: این اجلاس به میزبانی تهران توانسته موفق عمل کند و انتظار داریم در طی روزهای باقی مانده از برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران برای حل مسئله سوریه راهکارهای مناسبی ارایه کنیم.

خبرگزاری تاج نیوز، تاجیکستان: از تصمیم دبیرکل سازمان ملل برای حضور در اجلاس تهران ابراز خرسندیم. این رفت و آمدها می تواند سبب تغییر دیدگاه جامعه جهانی نسبت به انرژی صلح آمیز هسته ای ایران شود.

خبرگزاری 'اوستا، تاجیکستان: بیهوده بودن تلاش برخی از قدرت های غربی و رژیم صهیونیستی برای ممانعت از حضور مقام های تعدادی از کشورها در این نشست محرز شد.

خبرگزاری خاور، تاجیکستان: امید است که نشست تهران بتواند به راهکار های مناسب جهت کاهش تنش ها در جهان دست یابد.

ساموئل سانتوز لوپز، وزیر امور خارجه نیکاراگوئه: هدف اعضا از حضور در این اجلاس تحقق اهداف و اصول جنبش عدم تعهد به نفع ملت ها است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق آن بکار خواهیم بست.

آسیا تایمز: ریاست تهران بر جنبش غیر متعهد ها (نم)، نویدبخش روزهای متفاوتی برای آن است. جنبش غیرمتعهدها می تواند با تکیه بر اصولی چون فرهنگ صلح و تنوع همچنین همکاری های فناوری و مبادله اطلاعات و کارشناسان نسل جدیدی از رهبران 'نم' را به جهان معرفی کند.

سعد شلمانی، سخنگوی وزرات امور خارجه لیبی: میزبانی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از سوی جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده دیپلماسی فعال و موفقیت آمیز این کشور در عرصه‌های بین‌المللی است.

روزنامه السفیر: زیباترین نکته اجلاس جدید جنبش عدم تعهد را حضور رهبران جدید مصر در تهران و دیدارشان با رهبران ایرانی که میزبانی این نشست را بر عهده دارند، دانست. هدف اصلی نشست تهران تثبیت خواست جهان سوم در مشارکت در تصمیمات جهانی و حفظ کرامت ملت هایشان است؛ چرا که تمامی آنها شهدای بسیاری برای به دست آوردن استقلال و اتخاذ موضع در راستای منافع خود تقدیم کرده اند.

مقداد الفیصل، معاون وزیر امورخارجه سوریه: تصمیماتی برای برون رفت از بحران سوریه تاکنون اتخاذ شده و امیدواریم طی دو روز برگزاری اجلاس سران جنبش نیز ایده و راه حل های بسیار مناسبی توسط اعضای جنبش غیرمتعهدها مطرح شود.

امانوئل آوگوستو، قائم مقام وزیر خارجه آنگولا: ایران نقش تاثیرگذاری در جهان دارد و این قابلیت را دارد که این تاثیرگذاری را توسعه دهد. امید است با حمایت تمام کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد، تغییرات لازم در ساختار سازمان ملل متحد و تحول اقتصاد جهانی، ایجاد شود.

روبن سامارا، سفیر السالوادور در هند: موضوع تنش و ناآرامی در برخی کشورهای خاورمیانه یکی از بحث های چالش برانگیز در نشست شانزدهم است و باید گفت با وجود بعضی اختلاف نظرها، خوشحال است که تهران فرصتی را برای کشورها منطقه به وجود آورده تا درباره این مسایل با یکدیگر گفت و گو کنند.

گوئیلرمو نیکلاس، کاردار سفارت آرژانتین: برگزاری این نشست برای ایران فرصت بسیار خوبی جهت نشان دادن این مساله به جهان است که واقعیت چیز دیگری است؛ چرا که وقتی به رسانه‌های بین المللی رجوع می‌شود تمامی اطلاعات و اخبار ارائه شده درباره ایران عمدتا منفی است.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق: این اجلاس با حضور مسوولان عالی‌رتبه برگزار شد و نشست‌های فنی و کارشناسی و همچنین نشست‌ وزیران بر اساس جریان کاری تعیین شده برگزار شده است و فردا نیز نشست سران صورت خواهد گرفت.

موتو جوا متسینگ، معاون نخست‌وزیر لسوتو: جنبش غیرمتعهدها جنبشی در حال توسعه است و در جلسات زیادی با همدیگر به تبادل نظر پرداخته‌اند و در این جلسه نیز که جلسه شانزدهم می‌باشد امیدوارم راجع به مسائل و مشکلاتی که در جهان با آن مواجه هستیم بتوانیم به تفاهم و نقاط مشترک برسیم.

یحیی بن محفوظ المنذری رئیس هیات دولت عمان: امیدواریم اجلاس جنبش غیرمتعهدها به اهداف والای خود دست یابد که از جمله آنها امنیت، ثبات جهانی و همکاری میان کشورهای عضو است.

وزیر امور خارجه نیجر: نشست سران عدم تعهد فرصتی مناسب برای گفت‌وگو میان کشورها و برگزاری ملاقات‌های دوجانبه به رغم اختلاف‌نظر است. در این اجلاس تصمیم‌گیری‌های مهمی صورت گرفت و امیدواریم روند اتخاذ تصمیم‌های مهم و مثبت در روزهای آینده ادامه داشته باشد.

رومن موری، نماینده پرو در سازمان ملل: ایران همواره به عنوان یک کشور تاثیرگذار در جنبش عدم تعهد بوده و نفش پررنگ و فعالی را در این جنبش ایفا کرده است. به طور حتم ریاست ایران در جنبش عدم تعهد می تواند به پررنگ شدن نقش جنبش در مجامع بین المللی کمک کند. اعضای جنبش استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را دنبال خواهند کرد و به دنبال جلوگیری از ساخت سلاح های هسته‌ای هستند.

حامد کرزای، رییس‌جمهور افغانستان: جنبش غیرمتعهدها توان آن را دارد که در حل و فصل مسائل جهانی و منطقه‌ای به خوبی به ایفای نقش بپردازد و تاثیرگذار باشد.

عبید علی عبید، رئیس سازمان های مردم نهاد دانمارک: ثمره راهکارهای دیپلماسی ارائه شده در اجلاس عدم تعهد صلح و امنیت پایدار جهانی است.

جیکو یرکیچ، رئیس هیأت بوسنی و هرزگوین: کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به دنبال کمک به توسعه جهانی و کشورهای عضو هستند. بوسنی و هرزگوین از روند مذاکراتی اجلاس نم که به دنبال ایجاد صلح در جهان است حمایت می‌کند.

یایی، رییس جمهوری بنین: خوشحالم از این که شعار شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها بر ثبات و عدالت در جهان تاکید دارد.

مارتین شرام، تحلیلگر مسائل سیاسی: اجلاسی که روز یک‌شنبه در تهران شروع شد، یک گردهم‌آیی کوچک نیست. نمایندگان 120 کشور در آن شرکت دارند و تلاش پشت پرده دولت اوباما برای جلوگیری از حضور کشورها در این اجلاس با موفقیت قابل توجهی مواجه نشد.

علی قاسم، سردبیر روزنامه «الثوره» سوریه: وجود کشورهای وابسته در «نم» بزرگترین خطر تهدیدکننده این جنبش است. از جمله اصلاحات مد نظر جنبش عدم تعهد در ساختار شورای امنیت عضو شدن جنبش عدم تعهد به عنوان یکی از اعضای این جنبش در این شوراست تا به این ترتیب این شورا نماینده کشورهای عضو خویش باشد و بتواند دیدگاه‌های کشورهای عضو خویش را که تعداد زیادی از کشورها را تشکیل می‌دهند، ابراز و بیان کند و به این ترتیب بر سیاست‌های بین المللی و تصمیمات گرفته شده در عرصه بین الملل تاثیر بگذارد.

عثمان پین‌جی، معاون خارجه اوگاندا: یران به خاطر استقلالی که دارد می‌تواند یک الگو برای کشورهای عدم تعهد باشد.

مس‌آمبوی، سفیر و رئیس هیئت تانزانیا: من در کنفرانس‌های زیادی شرکت کرد‌ه‌ام ولی این اجلاس عالی بوده است. جامعه تجار ایرانی به خوبی در تانزانیا در حال فعالیت تجاری هستند و درهای این کشور به روی تاجران ایرانی باز است.

عزت‌الدین رمزی، معاون وزیر امور خارجه مصر: پرونده ایران در مسیر محروم کردن کشوری از حق انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای قرار گرفته و این اصلی است که در مجموعه عدم تعهد مورد توجه قرار خواهد گرفت. ما اعتقاد داریم که ایران حرکت رو به جلوی جنبش عدم تعهد در عرصه جهانی را ادامه خواهد داد.

عمر الشاهد، تحلیلگر سیاسی تونس: برگزاری اجلاس عدم تعهدها در «تهران» کاملاً مفهوم عدم تعهد به شرق و غرب را ثابت می‌کند چرا که در شرایط کنونی ایران و سوریه در معرض تهدیدهای آمریکا و اسرائیل قرار دارند و اجلاس تهران نه بزرگی به دخالت آنها است. با توجه به ائتلاف محکم و جدایی ناپذیر ایران و سوریه به عنوان محور مقاومت در منطقه اجلاس تهران می‌تواند نقش بسزایی در تقویت و تحکیم ابتکار ایران برای حل بحران سوریه داشته باشد. کشورهای عدم تعهد می‌توانند با اراده محکم و سرکوب نقشه‌های دشمن برای به شکست کشاندن تلاش‌‌هایشان برای ایجاد اصلاحات در ساختار سیاسی سازمان ملل و شورای امنیت اقدام کنند.

میگل مخیا، وزیر دولت دومنیکن: حل بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی یکی از اصول اصلی جنبش عدم تعهد است.

صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران: پیشرفت‌های ایران فقط متعلق به مردم این کشور نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و من به عنوان یک مسلمان از این پیشرفت‌ها بسیار خوشحال هستم.

روزنامه واشنگتن تایمز: همزمان با برگزاری جنبش غیر متعهدها در ایران، دولت آمریکا از دبیر کل سازمان ملل خواسته بود تا در این اجلاس حاضر نشود اما او توجهی نکرد و اعلام کرد به تهران خواهد رفت. در حال حاضر در زمینه محبوبیت جهانی، رقابتی میان [آیت الله] خامنه‌ای و باراک اوباما ایجاد شده است که تاکنون [آیت الله] خامنه ای پیروزی این رقابت بوده است.

برچسب ها: مواضع ، نم ، رسانه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار