يك كارشناس سياست خارجي گفت:‌ برگزاری اجلاس نم، اثرات مثبت و سازنده‌ای را در آینده برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد و حضور مرسی در این اجلاس باعث تقويت جبهه مقاومت و تضعیف رژیم صهیونیستی خواهد شد.

غلامحسين خورشيدي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور رئیس جمهور مصر در اجلاس عدم تعهد گفت: حضور مصر به‌عنوان يكي از ستون‌هاي اصلي كشورهاي جهان عرب و قاره آفريقا در اجلاس جنبش عدم تعهد بسيار مهم بوده،چراكه موجب تقويت جبهه مقاومت شده است.

وي در ادامه افزود:سفر رئيس جمهور مصر به کشورمان باعث ايجاد اتحاد بين كشورهاي اسلامي شده و همچنين زمينه مناسبي را براي استفاده از ظرفيت‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي بين دولت‌های مسلمان فراهم آورده است.

خورشیدی تصریح کرد:سفرمرسی رئیس جمهور مصر به ایران برای حضور در اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد گام مهمی در راستای توسعه روابط تهران و قاهره به شمار می‌رود.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد:‌از آنجایی که ایران و مصر در ترویکای جنبش عدم تعهد باقی می‌مانند، جمع دو کشور در بزرگ‌ترین حرکت بین‌المللی جنبش غیر‌متعهد‌ها که پس از سازمان ملل متحد بیشترین عضو را دارد، پیامد‌های مثبت و سازنده‌ای برای کشور‌های عضو این سازمان و همچنین کشور‌های اسلامی به ارمغان می‌آورد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عدم تعهد ، ایران ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار