فرماندار دشتی گفت: باتوجه به اهمیت پروژه‎های راهسازی و همچنین مسکن، حدود پنج میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی شهرستان شدتی اختصاص یافته است.




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیدعلی هاشمی صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهر خورموج با تاکید بر اطلاع‌رسانی خدمات دولت اظهار داشت: پروژه‎های راه وراوی، راه درازی، راهدارخانه کاکی، راه باغان سرچشمه، ساماندهی ساختمان پلیس راه خورموج، تعمیرات پل رودخانه مند و اجرای کنارگذر پل مند از عمده‎ترین پروژه‎های راهسازی شهرستان دشتی به شمار می‎رود.

وی افزود: 45 درصد راه‎های سطح استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد و این شهرستان دومین شهرستان استان بوشهر از لحاظ وسعت است، از این رو می‎طلبید که اعتبارات خوبی در این حوزه گذاشته شود.

فرماندار دشتی یادآور شد: فضای آرامی که در شهرستان دشتی مشاهده می‎کنیم همان توسعه‎های دینی و اعتقاداتی است که مردم ما به مبانی دینی و شرعی دارند.

وی با بیان اینکه خدماتی که صورت می‎گیرد از تلاش همه مدیران است، تصریح کرد: در شهرستان دشتی در هفته دولت شاهد افتتاح یا آغاز اجرای عملیات 73 پروژه عمرانی با بیش از 20 میلیارد تومان اعتبار بودیم که بعد از شهرستان دشتستان بیشترین پروژه در استان در دشتی اتفاق افتاد.

هاشمی ادامه داد: در هفته تربیت بدنی امسال در روستاهای چاوشی، کلل دشتی و گنخک شیخا عملیات اجرایی سالن ورزشی و در روستای سنا زمین چمن مصنوعی آغاز خواهد شد.

فرماندار با بیان اینکه تا پایان دولت دهم در تمام روستاهای شهرستان دشتی طرح هادی اجرا یا بهسازی خواهد شد، یادآور شد: از زمان دولت‎های نهم و دهم تاکنون 14 گلزارشهید بهسازی شده است که 13 گلزار تک مزاره و چند گلزار چند مزاره که باقی مانده است تا پایان دولت ساماندهی خواهند شد.

هاشمی خاطر نشان کرد: برای بزرگراه دولت آباد مبلغ 900 میلیون تومان تامین اعتبار شده که این مبلغ صرف پرداخت مطالبات خواهد شد و برای تکمیل آسفالت باقی مانده مسیر تا محور گزدراز به فقیه حسنان بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه برای ادامه تعریض محور ناصری به شنبه در سال جاری مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است، خاطر‌نشان کرد: برای محور باغان به سمت سرچشمه ریز در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبارات ملی اختصاص یافت.

وی مسیر خورموج تا جاده روستای زایر عباسی را جاده‎ای مرگبار عنوان کرد و یادآور شد: این مسیر نقطه مرگبار شده است و امسال مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای این مسیر پیش‌بینی کرده‎ایم و با توجه به تعهدی که اداره‌کل راه و شهرسازی داده است زیرسازی تا روستای بحیری به طول 4 کیلومتر از تعهدات شهرستان و آسفالت آن نیز از محل اعتبارات استانی و ملی صورت خواهد گرفت.

هاشمی گفت: سد باغان با مبلغ 16 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اجرا می‎شود و  بنیاد مسکن با 10 پروژه به مبلغ یک میلیارد و 320 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در روستا های دوهوک، علی آباد، فقیه حسنان، چهله، کردوان سفلی، گنخک شیخا، درویشتی، کردوان رئیسی، زیزار و کردلان اجرا می‎کند.

فرماندار دشتی اظهار داشت: ما کمترین هزینه کار بهسازی را در روستاها انجام داده‎ایم که موجب اعلام رضایتمندی مردم شد که بطور مثال در روستای زیزار مبلغ 5 میلیون تومان برای بهسازی هزینه شد  که در ادامه مبلغ 100 میلیون تومان برای اجرای طرح هادی به این روستا اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در روستای فقیه حسنان با کمترین هزینه کار بهسازی را انجام دادیم که در ادامه مبلغ 116 میلیون تومان اختصاص یافت و همه اینها به خاطر شکرگزاری مردم است.

هاشمی گفت: برای مجتمع چند منظوره هلال احمر دشتی که اعتبارات اولیه آن 480 میلیون تومان است در اردیبهشت ماه امسال مبلغ 250 میلیون تومان از طرف مدیرعامل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اختصاص یافت و مابقی نیز از اعتبارات شهرستان و استانی هزینه خواهد شد که اخیرا مبلغ 120 میلیون تومان اختصاص داده شده و مابقی نیز تامین اعتبار خواهد شد.

وی افزود: مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون تومان در سال گذشته به این امر اختصاص یافته است./ج1

برچسب ها: بوشهر ، فرماندار ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.