نماينده اهر و هريس با اشاره به اهم مشکلات و نارسايي‌هاي مناطق زلزله‌زده آذربايجان گفت: تا‌کنون هيچ يک از تسهيلات بانکي مصوب دولت به مردم آسيب‌ديده پرداخت نشده است.

عباس فلاح در تشريح آخرين وضعيت مناطق زلزله‌زده شمال‌غرب کشور به خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: تا‌کنون هيچ‌گونه تسهيلاتي که بايد در اختيار زلزله‌زدگان قرار مي‌گرفت، پرداخت نشده است.

وي تصريح کرد:‌ پرداخت اعتبار 16.5 ميليون تومان در قالب وام کم‌بهره و 2 ميليون تومان در قالب وام بلاعوض به مردم مناطق زلزله‌زده كماكان در حد مصوبه بوده وابلاغ نشده است.

واگذاري تمام امور به بنياد مسکن کار را با مشکلاتي مواجه کرده

نماينده اهر و هريس در خانه ملت در ادامه به معضلات ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده ارسباران اشاره کرد و گفت: واگذاري تمام امور ساخت مسکن به بنياد مسکن انقلاب اسلامي از روند رو به رشد تهيه مسکن کاسته و ادامه کار را با مشکلاتي مواجه کرده است.

وي افزود: ساخت مسکن شهري و روستايي ساخت محل نگهداري احشام، آوار‌برداري،‌ تهيه کانکس جهت اسکان موقت، از محورهاي مهم پروژه مسکن زلزله‌زدگان بوده و بنياد مسکن به تنهايي قادر به عملياتي کردن آن نخواهد بود و از اين جهت بايد چند سازمان و نهاد مرتبط وارد عمل شوند.

روند رسيدگي به وضيت زلزله‌زدگان پس از گذشت 22 روز از حادثه ضعيف است

فلاح با بيان اينکه روند رسيدگي به وضيت زلزله‌زدگان پس از گذشت 22 روز از حادثه ضعيف است، اظهار داشت: بايد موضوع تهيه مسکن زلزله‌زدگان تا قبل از شروع فصل سرما مرتفع شود و در غير اين صورت مشکلات عديده‌اي دامن‌گير مردم آسيب‌ديده خواهد شد.

فلاح در خاتمه ابراز اميدواري کرد با لطف خدا و کمک دولت و ملت مشکلات و معضلات آسيب‌ديدگان زلزله آذربايجان شرقي هرچه سريعتر پايان يابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زلزله‌اي به قدرت 6.6 ريشتر ساعت 16:30 روز شنبه 21 مرداد ماه سال جاي شهرهاي اهر،‌ هريس، ورزقان و روستاي تابع را لرزاند.
انتهاي‌پيام/

برچسب ها: زلزله ، مسکن ، اهر ، هریس ، ورزقان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار