نمايشگاه نقاشي هنرمند 76 سال با بهره گرفتن از فضاي واقعي در نگارخانه شيث برگزار شد.

زهرا سهرابي،هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره چگونگي پرداختن به نقاشي و خلق اثر به صورت تجربي گفت:از حدود 13 سالگي نقاشي را شروع كردم در حقيقت در ابتدا با طراحي بر روي قطعه پارچه ها به نقاشي علاقمند شدم.
وي در ادامه تصريح كرد:طرحهايي كه بر روي فرش پياده مي شد را بر روي گوني يا قطعه پارچه ها كار مي‌كردم و نقشهايي را هماهنگ با يكديگر بر روي آنها كار مي‌كردم.
اين هنرمند نقاش درباره انگيزه مهم در پرداختن به نقاش در سن 76 سالگي گفت:به كار كردن با رنگ ها علاقه زيادي دارم؛بنابراين در اين سنين هم عليرغم خستگي موجود بازهم به نقاشي كردن مي‌پردازم.
وي در ادامه گفت:البته در دوره اي كوتاه نقاشي كردن را به جهت مشكلات موجود كنار گذاشتم اما پس از مدتي بار ديگر نقاشي را شروع كردم.

*تركيبي از مداد رنگي و آبرنگ

از سال 67 بيشتر تابلوهاي نقاشي ام را با تركيبي از مداد رنگي و آبرنگ خلق كرده ام.
وي در ادامه خاطرنشان كرد:در برخي تابلوهاي نقاشيم،موضوع برگرفته از زندگي واقعي كه در گذشته داشته ام بوده است در حقيقت اگر ايواني را با حوضچه اي در كنار چندين گلدان كشيده ام،همان فضايي بوده كه در گذشته ديده امن و اكنون در قالب نقاشي ارائه كرده ام.
وي كه در سال 89 نمايشگاهي را در نگارخانه شيث برپا كرده است،گفت:با برگزاري نمايشگاه مي‌توانم آنچه را كه تاكنون خلق كرده ام را به نمايش بگذارم در حقيقت زمانيكه آثارم را به نمايش مي‌گذارم احساس زندگي مي‌كنم.
اين هنرمند هنرآموخته گفت:اگر امكان برپايي نمايشگاه براي هنرمند وجود نداشته باشد قطعاً در خلق اثر بي انگيزه خواهد شد.
سهرابي در ادامه گفت:در طول مدتي كه به نقاشي مي‌پردازم نمايشگاههايي را برگزار كرده ام اما اين تعداد اين نمايشگاه فراوان نبوده است.
وي گفت:علاقه زيادي براي به نمايش گذاشتن تازه ترين آثارم دارم اما متاسفانه امكان برگزاري نمايشگاههاي متعدد ندارم.

*نقاشي را كنار نمي‌گذارم

وي در ادامه گفت:در كنار تمام مشغله هايي كه دارم هيچگاه نقاشي را كنار نمي‌گذارم؛چرا كه يكي از علاقه هاي اصلي ام نقاشي كردن است.
وي خاطرنشان كرد:در هر شرايطي به خلق اثر خواهم پرداخت./ه
برچسب ها: نمایشگاه ، نقاشی ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار