هشتمین کنگره بین المللی پزشکی با سلول های بنیادی با محورهای مباحث باروری و ناباروری 15 تا 18 شهریور در سالن رازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست، دکتر نیک نژاد عضو هیئت علمی رویان افزود: کنگره باروری و ناباروری در تاریخ 15 تا 18 شهریور در سالن رازی شامل مباحث ناباروری زوجین ، جنین شناسی و شبیه سازی، آندرولوژی، ایپدمیولوژی و بهداشت باروری، فیزیولوژی باروری، روش های پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری، تصویر برداری در ناباروری، ژنتیک ناباروری، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی جنین، یائسگی و اخلاق پزشکی در باروری و روانپزشکی و مشاوره در زوجین نابارور برگزار خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: در مبحث باروری و ناباروری در مجموع 30 ساعت سخنرانی در 14 جلسه که 2 جلسه آن مشترک با کنگره سلول های بنیادی است به همراه 7 ساعت سخنرانی پرستاری و مامایی در ناباروری ارائه خواهد شد.
 
نیک نژاد با اشاره به این که 8 نفر به عنوان سخنران مدعو خارجی و 4 نفر به عنوان برنده جشنواره نیز سخنرانی خواهند داشت افزود: این مدعوین از کشورهایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، اتریش هستند.
 
نیک نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مقالات ارسال شده اشاره و عنوان کرد: تعداد مقالات ارسال شده 582 مقاله که بیشترین مقالات مربوط به گروه های زنان و آندرولوژی و جنین شناسی است که از این تعداد 74 نفر به عنوان سخنران و 276 عدد پوستر انتخاب شده است که تعدادی از این ارائه کنندگان از کشورهای خارجی هستند.
 
وی ادامه داد: تعداد مقالات خارجی ارسال شده بیش از 80 مقاله از سی کشور خارجی که بیش ترین آن مربوط به آمریکا با 21 مقاله و از کشورهای فرانسه، تایوان ، ایتالیا ، انگلستان ، پرتغال، عربستان سعودی ، نروژ، آرژانتین، مجارستان، هند، ژاپن، برزیل، آلمان، ترکیه، بلژیک، مصر، مکزیک، چین ، ایرلند ، اسپانیا، روسیه بوده است.
 
نیک نژاد با اشاره به برگزاری کارگاه های جانبی کنگره خاطر نشان کرد: کاربرد كوتر قطبی در جراحی به روش هیستروسلوکپی در هیستروسلوکپی های اپریتیو، کارگاه باز برنامه ریزی گامت و جنین، ارزیابی شکست DNA  اسپرم و کاربردهای بالینی آن، کارگاه سونوگرافی اسکرنیک جنین در سه ماهه دوم، کارگاه میوم و ناباروری، تشخیص و گزینه های جدید درمانی که مدرس آن از کشور اتریش است ، پیش کنگره Implantaion که چهار دهم شهریور ماه در پژوهشگاه رویان برگزار می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار