مازندران /

نگین روی دندان

یکی از وسایل زیبایی که در میان بانوان مشتریان زیادی دارد کاشت نگین روی پوست صورت ، دندان و ناخن است.

متخصص بیماریهای دهان ودندان و جراح لثه درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: امروزه برای زیبا کردن چهره افراد با شکل ها و جنسهای مختلفی شامل برلیان، کریستال و طلا با هزینه های مختلفی در اختیار افراد قرار می گیرد.

دکتر عشقی افزود: نگین هایی که روی دندان قرار می گیرد زیبایی خاصی را به دندان می دهند که افراد تصور می کنند که این نگینها ثابت بوده و با مواد دندانپزشکی و با اشعه روی دندان ثابت می شوند و بافت آسیبی نمی رساند در حالی که این نگین ها به مرور زمان موجب پوسیدگی تغییر رنگ دندان شده و مینای دندان را از بین می برد.

وی تصریح کرد: نگین به راحتی از دندان جدا نمی شود و با مسواک زدن از بین نمی رود در صورتی که از غذاهای سفت استفاده شود به راحتی کنده شده و از بین می رود و جنس کریستال آن مدت بیشتری روی دندان می ماند ، حداکثر دو هفته این نگین روی دندان باقی می ماند.

متخصص بیماریهای دهان با اشاره به اینکه بعضی نگین هایی که روی دندان چسبانده می شوند که بعضی نیز به شکل کریستال های کوچک رنگی و سفید هستند افزود: بهترین نوع آن طلا با نگین های کریستالی براق است که اگر درست استفاده شوند تا 3 سال روی دندان باقی می ماندو آسیبی به لثه ها نمی زند.

وی تصریح کرد: نگین هایی که روی دندان گذاشته می شوند توسط چسب مخصوصی به دندان چسبیده می شوند که نگین ها یا یک بار مصرف هستند یا مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.

به گفته متخصص بیماریهای دهان ودندان و جراح لثه این نوع نگین ها به دلیل داشتن ماده پلاستیکی دوام بیشتری دارند از آنهایی که یک بار مصرف هستند به مدت 6 تا یک سال کارایی خواهند داشت که افراد می توانند نگین ها را با یک وسیله نوک تیز از دندان جداکنندولی نگین هایی که به صورت دائمی روی دندان نصب می شوند توسط پزشک جدا می شوند در غیر این صورت به دندان ها آسیب جدی وارد می شود./س

برچسب ها: کاشت ، نگین ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.