به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عبدالامیر یاقوتی با
بیان اینکه پرداخت های غیر حضوری سرعت و آسانی در پرداخت، کاهش مراجعه به
بانکها و اتلاف وقت، افزایش ضریب اطمینان، قابلیت رهگیری پرداخت مشترکان و
جلوگیری از قطع ناخواسته برق را موجب می شود، اظهار داشت: اطلاعرسانی و
تبلیغات شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به منظور ترویج فرهنگ پرداخت
غیرحضوری برق در بین شهروندان تهرانی از طریق رسانهها و قبوض برق، موجب
استقبال مشترکان برق شده است.
یاقوتی افزود:
از ابتدای سال جاری تاکنون فقط هشت درصد مشترکان با مراجعه به
شعب بانک و به صورت حضوری نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کرده
اند.
به گفته وی، آمارهای موجود نشان دهنده توسعه فرهنگ خدمات الکترونیکی در بین
شهروندان تهرانی با استفاده از روش های غیرحضوری از جمله سامانه ها
خودپرداز (ATM)، موبايل، تلفنبانک، وب کیوسک، پایانه های فروش (POS) و
همچنین شبکه اینترنت است.
یاقوتی تصریح کرد: هم اکنون سامانه جدید "1521" به منظور پرداخت تلفنی قبوض
برق در تهران فعال است و مشترکان می توانند از طریق این سامانه تلفنی به
آسانی نسبت به آگاهی از هزینه برق مصرفی خود و پرداخت آن اقدام کنند./عب