با موافقت دولت، آيين نامه اجرايي ماده (7) قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان براي اجرا ابلاغ شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيئت‌وزيران بنا به پيشنهاد مشترک وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي و به ‌استناد تبصره ماده (7) قانون حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان ـ مصوب 1388 ـ آيين‌نامه اجرايي ماده يادشده را تصويب کرد.

بر اين اساس، مواردي همچون استفاده از مطالب گمراه‌کننده و ادعاهاي غيرقابل اثبات و کذب، ارتکاب فعل يا ترک فعل که سبب مشتبه‌شدن يا فريب مخاطب از نظر کميت يا کيفيت شود، تبليغ فراتر از واقعيت کالا يا خدمات مورد نظر، استفاده از صفات مطلق و اغراق‌آميز نظير کاملاً بهداشتي و صددرصد تضميني، عدم ارايه اطلاعات دقيق، صحيح و روشن کالاها و خدمات، بي‌ارزش يا فاقد اعتبار جلوه دادن خدمات و کالاهاي ديگران، استناد به تأييديه‌هايي که تاريخ اعتبار آنها منقضي و يا به هر دليل معتبر نيستند، تقليد از ساختار، متن، شعار، تصاوير، آهنگ و شباهت‌هاي تبليغاتي تجاري ديگر محصولات که مصرف‌کننده را فريب دهد و منجر به گمراهي وي شود، استفاده از اسامي، عناوين و نشان افراد و مؤسساتي که داراي شهرت هستند به‌نحوي که مصرف‌کننده را فريب دهد، استناد به تقديرنامه، جايزه و گواهي صادرشده از مراکز رسمي مورد تأييد مراجع ذي‌صلاح، فراتر از متن آنها، هرگونه اعلان يا ارايه اطلاعات نادرست در برگه‌هاي تعهد يا تضمين کالا و خدمات تبليغ خلاف واقع و اطلاعات نادرست محسوب مي‌شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار